«آداب» شعار سال گشایش بودجه و گذراندن هفته دولتی خوانی است/ از آمار کالسکه های دولتی تا ظهور شرکت های «قلابی»


ساعت: 09:55
تاریخ انتشار: 1401/01/25
کد خبر: 1821930

مسیرهای انحرافی که برخی مدیران دولتی برای مقابله با شعار سال در پیش می گیرند در واقع یکی از بزرگ ترین عوامل محقق نشدن شعار سال است که متأسفانه تبدیل شدن به این مسیرهای انحرافی در حال تبدیل شدن به یک عادت است. مدیران که باید متوقف شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرس ؛ هر ساله همزمان با سال، مقام معظم رهبری فرمانی را بر اساس اولویت ها و نیازهای کشور ابلاغ می کنند تا راه کارمندان و مردم را هموار کنند تا همه در این مسیر حرکت کنند. جهت خاص و برای پیروی از پیشرفت و توسعه کشور، این حرکت ها نیز باعث رشد و شکوفایی بیش از پیش کشور خواهد شد و در واقع می توان گفت که این مصوبه «فانوس دریایی یک ساله کشور» است.

اما متأسفانه به دلایل مختلف در برخی سالها با شدت و ضعف متفاوت ادارات و نهادهای دولتی و حتی مردم در چارچوب این فرمان رهبری شعار می دهند و در پایان سال فقط شاهد صرف بودجه های کلان برای برگزاری همایش ها و اردوها هستیم. و به همین دلیل سعی داریم در این گزارش به عوامل روشن و جامعی که تقریباً کل کشور از آن رنج می برند اشاره کنیم تا شاید حامیان واقعی این نظام بتوانند برای این امر چاره اندیشی کنند.


1233fa9e a729 4b3a a69a abfc3f810536 خبر خاکستری


شعار سال را به برنامه های جذب اعتبار اضافه کنید

در سال های اخیر توسط برخی ادارات، ارگان های دولتی، مدیران دولتی و خصوصی رصد شده است و بدون هیچ کار کارشناسی و بدون کوچکترین نیازسنجی و بدون بررسی شعار سال را در ابتدا یا انتهای برنامه خود اضافه کردند. آیا این برچسب شعار سالی است که برای کارهایی که باید انجام شود به ما نیاز داشتند یا نه.

این مشکل باعث شده است که در برخی از سال ها شاهد پیشرفت اندکی در اجرای شعار سال باشیم و این فرمان مقام معظم رهبری به فرم ها و بنرها محدود شده و کمترین پیشرفت ممکن از این فرمان راهبردی صادر شده در راستای اهداف و اشراف مقام معظم رهبری است. نتیجه کشور شد.

یکی از دلایلی که موسسات و مدیران دولتی و خصوصی مشتاق اضافه کردن شعار سال به ابتدای سخنرانی ها، برنامه ها و سخنرانی های خود هستند، شاید این باشد که این شعار سال توانایی استثنایی در جذب بودجه و جذب سرمایه است. و همچنین عبور از پیچ و خم سازمان های دولتی.

رضا نوزوری الهی یکی از فعالان اقتصادی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه هر ساله یکی از راه های جذب سرمایه و طی مراحل اداری بخش خصوصی این است که برنامه های خود را با شعار سال برگزار کند، گفت: اگر برنامه ها و اهداف تحقق شعار سال برای مدیران جذاب تر است و حمایت آنها از این برنامه ها بیشتر است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم امسال واقعاً در اجرای شعار سال موفق باشیم باید دستگاه های نظارتی دولت را تقویت و نظارت بر برنامه های دولت را افزایش دهیم و از این طریق از ظهور برنامه هایی که صرفاً روی کاغذ و بدون مدیر هستند جلوگیری کنیم. . قصد اجرای آنها را دارد.«چیزی که نوشته نشده است.


c312e664 46c9 4f35 92d9 e35a65f86980 خبر خاکستری


تلاش مدیران برای آمارسازی در زمینه اجرای شعار سال

یکی دیگر از مشکلاتی که باعث می شود شعار سال همان شعار باقی بماند، تلاش مدیران برای آمارگیری است که بلای جان دستگاه ها و ارگان های دولتی می شود و در سایه این تلاش مدیران برای آمارگیری، عده ای فرصت طلب از آن سوء استفاده می کنند. فضایی که انجام می دهند.

البته همه کارشناسان اذعان دارند که به لطف استعدادهای عالی و توانایی های باورنکردنی که در جوانان این مرز و بوم وجود دارد، با حمایت از ایده های این جوانان خوش فکر، در مدت کوتاهی می توان شاهد افزایش چشمگیر شرکت های مبتنی بر دانش بود. اجازه دهید هر کدام با حمایت کارمندان نیازهای متعدد کشور را برطرف کنند.


2089330c e024 44ae a8c1 39453cfc3c8b خبر خاکستری


ظهور شرکت های “جعلی” با انگیزه شرکت های واقعی است

مقام معظم رهبری نیز از این موضوع آگاه بودند و گفتند که تعداد شرکت های دانش بنیان در سال 1401 باید دو برابر شود، اما این موضوع نباید دلیلی برای اضافه کردن عنوان شرکت های دانش بنیان در ابتدای سال توسط کسی با هر نظر و ایده ای باشد. شرکت و کارمندان آنها برای اینکه بتوانند در اظهارات خود با افتخار اعلام کنند که موفق به تحقق شعار سال شده اند، باید در مقابل این شرکت ها موضع انفعالی داشته باشند و به این شرکت های غیرواقعی فرصت گسترش بدهند که این یکی از دلایل رد شدن است. شعار سال.و محقق نخواهد شد.

این مشکلی است که مهران فاطمی استاندار جوان یزد در نشستی که در اولین روزهای سال با حضور شرکت های دانش بنیان یزد برگزار شد به آن اذعان داشت: دقیقا توضیح دهید.

وی ادامه داد: بررسی وضعیت موجود باید شرکت های فعال، نیمه فعال و غیرفعال را شناسایی و حمایت ها عمدتاً معطوف به شرکت های فعال باشد و مشکلات و مشکلات شرکت های نیمه فعال نیز بررسی و حل شود، اما شرکت های غیرفعال نیز باید بررسی شوند. از لیست حذف شود..

فاطمی استاندار یزد با تاکید بر اینکه پارک علم و فناوری استان باید نظارت دقیقی داشته باشد تا از ثبت شرکت های دانش بنیان غیرواقعی جلوگیری شود، گفت: قطعا برخی برندگان امسال از تسهیلات و حمایت هایی برخوردار خواهند شد که می تواند برای شرکت های دانش بنیان باشد. بنیادی فعال خواهد شد که نباید گسترش یابد.

وی بیان کرد: اگر قرار است حمایتی صورت گیرد باید این حمایت ها به سمت شرکت های فعال و نیمه فعالی برود که با وجود مشکلاتی که ممکن است چندین سال است فعالیت داشته باشند و مدیران به جای اینکه به فکر افزایش دانش بنیان باشند. شرکت ها باید آسیب شناسی شرکت های فعلی و تثبیت جایگاه خود را انجام دهند و قدم بعدی به فکر ایجاد یک شرکت دانش بنیان است.


9049c57c 639f 4fc9 8405 b5c2848398bd خبر خاکستری


روابط عمومی نباید تنها کلمه مد سال باشد

اما عامل مهم دیگری که باعث می شود شعار سال محقق نشود و اتفاقا برای مردم عادی این قسمت بسیار آزاردهنده و ایجاد حس بدبینی نسبت به شعار سال می کند، اقدامات روابط عمومی این اداره کل است که در واقع فقط در ترومپت نوازی هستند که گاهی درک درستی از نحوه اجرای شعار ندارند و بدون اطلاع از دیدگاه ائمه انقلاب فقط به رونق کار خود می اندیشند و به همین دلیل پیپ های بزرگ را امتحان می کنند. (بیلبوردها، ویدئوها، کنفرانس ها) و…) بگذریم که مدیریتشان در حال اجرای شعار سال است و اتفاقا نقش آن هم بسیار مهم است.


باید اذعان داشت که روابط عمومی ها و افرادی که فقط شعار سال را یک شعار تبلیغاتی می دانند که خدای ناکرده در خدمات عمومی کم نیست، هر ساله با عناوینی چون تبیین، عامل شعار و عدم اجرای شعار با چاپ بنر، فیلم، کتاب، همایش، ستاد، سرفصل و خطوط رسانه ای برای مدیران، مدیران ارشد را دچار انحراف می کنند.

مدیران ادارات با تاکید بر نقش و اهمیت دستگاه خود برای اجرای شعار سال با مدیران ارشد خود ارتباط برقرار می کنند که تنها راه تحقق شعار سال همکاری و حمایت این دستگاه ها است.


عدم اجرای سند جامع اجرای شعار کارگزار در جاده خاکی خدمات عمومی

به همین دلیل با تدوین سندی جامع، کامل و منطقی در مورد اولویت ها، ظرفیت ها و نیازهای کشور می توان از امکان سوء استفاده از روابط عمومی ها و حتی ادارات که نباید نقش زیادی داشته باشند، بهره برد، اما این سکه (موضوع) یک روی است. . برخی از مدیران بی تدبیر و سیستمی نیز با همین تفکر تلاش می کنند از نقش کناره گیری کنند و به قول خودشان دچار مشکل نشوند و از پاسخگویی به جامعه در اجرای شعار سال اجتناب کنند.

بی تدبیری و استعفای سریع برخی دستگاه های دولتی معضلی بود که به نظر می رسد میرگفوری رئیس پارک علم و فناوری یزد در گفتگو با خبرنگار یزد رسا متوجه آن شده و در تلاش است زنگ خطر را به صدا درآورد. کرد: اجرا و اعمال شعار سال در گرو همکاری همه دستگاه‌های دولتی است، اما نقش و شرح وظایف دستگاه‌ها باید مشخص باشد که در این راستا پارک علم و فناوری منطقه در حال تهیه سندی برای اجرای آن است. شعار 1401 به زودی اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: برخی دستگاه ها با اختصاص فضای بلااستفاده خود برای اسکان شرکت های دانش بنیان، برخی دیگر با تسهیل گری و تعدادی دیگر از سازمان ها با همکاری و حمایت از ایده هایی که در نقاط مختلف کشور وجود دارد، ممکن است عامل باشد. برای اجرای هرچه سریعتر شعار سال، به طور کلی تمامی ادارات، دستگاه ها و بخش های مختلف استان باید درگیر و موظف به اجرای شعار سال باشند.


f6680949 f347 4d6a a1a6 4d0ff4147660 خبر خاکستری


ناامیدی از شرکت های دانش بنیان در مسیر گرفتن مجوز هفت خوان

میرغفوری تسهیل در صدور مجوز به دستگاه های دولتی را ساده ترین اما مؤثرترین اقدامی دانست که دستگاه های دولتی می توانند انجام دهند، تصریح کرد: روند صدور مجوز شرکت های دانش بنیان در دستگاه های دولتی به قدری طولانی و طاقت فرسا است که متقاضی از این راه ناامید می شود.

در مجموع از صحبت های کارکنان مشخص می شود که شرکت های دانش بنیان آنقدر با مشکلات اداری روبرو هستند و در لابلای این دفاتر و بوروکراسی این دفاتر آنقدر می دانند که جانشان از دست رفته است که امید و انگیزه ای وجود ندارد زیرا آنها فعالیت اصلی خود را ندارند که روی آن تمرکز کنند و آیا بهتر نیست دستگاه های دولتی کم حوصله به جای اینکه بخواهند سرفصل هایی را که برای کشور مفید نیست و تبلیغاتی اضافه کنند، ذهن مدیران ارشد کشور را از چاره جویی منحرف کنند. و … سعی کنید و پیگیری کنید تا ببینید چگونه می توانند مشکلات این مسیر را که مربوط به مدیریت آنهاست برطرف کنند.


مشکلاتی مانند صدور مجوز، تقویت بنیه مالی شرکت ها، تسهیل صادرات محصولات شرکت ها، تسهیل در اشتغال این شرکت ها، تسریع در ثبت ایده ها و اختراعات، تامین مواد اولیه این شرکت ها و معافیت های مالیاتی و …. مشکلات اصلی این شرکت ها امیدوارند مسئولان بدون انحراف و بدون شعار دادن راهی برای تحقق آن بیابند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید