لایحه بودجه 1401 مربوط به مذاکرات برجام نیست / بررسی بودجه شرکت های دولتی در دستور کار مجلس

وی افزود: بودجه 1400 متاثر از مذاکرات برجام بود اما بودجه 1401 مستقل از این موضوع بود، بنابراین قیمت دلار و فروش نفت به طور واقع بسته شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: همچنین در لایحه بودجه سال 1401 ردیف بودجه از 9 هزار ردیف به بیش از هزار ردیف کاهش یافت و درآمدهای مالیاتی بالاتر و واقعی تری لحاظ شد.

عباسپور ادامه داد: افزایش حقوق در بودجه خارج از محوریت است و به استان ها واگذار می شود که نتیجه مثبتی برای استان قزوین خواهد داشت.

بودجه امسال مستقل از مذاکرات برجام است

وی افزود: با توجه به رشد اقتصادی 8.4 درصدی استان قزوین، سرمایه گذاری و بهره وری بالایی نیاز است و این استان می تواند به خوبی در رسیدن به این رقم نقش آفرینی کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین با اشاره به اینکه نظر مجلس در مورد افزایش حقوق کارکنان در لایحه بودجه 1401 مثبت است، گفت: این با بودجه همراه است.

عباسپور توزیع یارانه از 90 به 126 هزار تن به جای 4 هزار و 200 تن از سوی دولت را بیان کرد: در گذشته ارز دولتی به عده ای خاص داده می شد، این در حالی است که رانت دریافت می شود و این افراد ارز دریافت می کنند، اما آنها مبادله ای خرید نکرده و برخی اقلام را با ارز 4200 تومانی خریداری کرده و به صورت رایگان به مردم می فروختند.

بررسی بودجه شرکت های دولتی در دستور کار مجلس قرار دارد

وی اذعان داشت: در صورت حذف ارز 4200، توزیع یارانه های دولتی به گونه ای محاسبه می شود که دست دلالان کوتاه مدت و سوراخ های فساد بسته شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در خصوص وضعیت شرکت های دولتی در بودجه سال آینده گفت: بررسی جامعی از بودجه این شرکت ها در دستور کار مجلس داریم.

نماینده مردم آوج و بویین زهرا در مجلس با اذعان به لایحه بودجه 1401 تصریح کرد: در این لایحه میزان افزایش نرخ دستمزد افراد با دستمزد بالا کمتر و نرخ افزایش نرخ دستمزد افراد با دستمزد بالاتر کمتر است. دستمزدهای پایین بالا در نظر گرفته می شود. برنامه تحقق عدالت توصیه شده توسط ولی فقیه است.

وی در پایان با اشاره به تاثیر افزایش دستمزدها بر تورم گفت: افزایش دستمزدها بی تاثیر نیست و دولت در حال بررسی برنامه های منسجمی برای کاهش تورم از جمله کاهش بودجه، عدم استقراض از بانک مرکزی و چاپ نکردن پول بدون پشتوانه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید