دانشگاه زنجان شایسته تبدیل شدن به دانشگاه برتر بین المللی است


ساعت: 17:44
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882355

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه زنجان در بسیاری از زمینه ها در کشور بی نظیر است، گفت: دانشگاه زنجان شایسته تبدیل شدن به دانشگاه برتر بین المللی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مفا رسا; محمدعلی ذوالفیگل ظهر امروز در سفر یک روزه خود به زنجان در دیدار با مدیران دانشگاه زنجان اظهار داشت: برخی مطالبات و موضوعات مطرح شده از جمله تغذیه دانشجو، خوابگاه و ایاب و ذهاب از مسائل کلان ملی است و نیازمند تصمیمات ملی است. که این موضوعات در کمیسیون دولت مطرح می شود و ما پیگیری می کنیم.

وی با بیان اینکه برخی موارد و موضوعات نیز در صلاحیت وزارت علوم است، خاطرنشان کرد: مواردی مانند راه اندازی پردیس علم و فناوری در حیطه اختیارات وزارت آموزش و پرورش است که در صدد رفع آن هستیم اما ایجاد پردیس علم و فناوری منوط به تامین زیرساخت‌ها است که سایر نهادها از جمله شهرداری نیز باید همکاری کنند.

ذوالفیگل افزود: باید زیرساخت های کافی در پردیس علم و فناوری فراهم شود تا شرکت های مبتنی بر دانش و دانش پایه بتوانند در آن بسازند.

وی تصریح کرد: پردیس علم و فناوری باید برنامه ریزی کلی داشته باشد تا ساختارها یکنواخت باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص محدودیت بودجه پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: برای این مورد می توان از ظرفیت نمایندگان استان در شورای اسلامی استفاده کرد، البته وزارت علوم نیز پیش بینی کرده است. پشتیبانی لازم

وی در خصوص پیشنهاد ایجاد پردیس بین المللی در زنجان گفت: زنجان این ظرفیت را دارد و این موضوع نیز قابل بحث است.

ذوالفیگل با بیان اینکه همه اساتید دانشگاه یکسان نیستند، خاطرنشان کرد: اساتیدی هستند که مقالات آنها در مجلات معتبر بین المللی به چاپ رسیده است که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه عدالت در پرداخت حقوق اساتید دانشگاه ها اعمال می شود، افزود: 60 پایگاه تشویقی بررسی و اعلام شده است که با همکارانی که در شرکت های دانش بنیان فعالیت می کنند می توانند چندین و حتی تا 10 مشوق دریافت کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه زنجان در بسیاری از زمینه ها در کشور بی نظیر است، گفت: وضعیت فوق العاده ای برای دانشگاه زنجان به وجود آمده است که استاندار، معاون استاندار، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تعدادی از مدیران ارشد استان زنجان از اساتید و اعضای هیئت علمی این دانشگاه هستند.

گفت: باید قدر این جایگاه را دانست و از این ظرفیت نهایت استفاده را کرد.

ذوالفیگل خاطرنشان کرد: دانشگاه زنجان شایسته تبدیل شدن به دانشگاه برتر بین المللی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید