جهاد دانشگاهی باید رابط بین دانشگاه ها و نهادها باشد

ساعت: 21:01
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784925

یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از بازدید از پژوهشکده فناوری و ترمیم زخم جهاد دانشگاهی گفت: فلسفه تشکیل «جهاد دانشگاهی» گسترش فعالیت های علمی در حوزه دانشگاهی تا مرحله استفاده عملی از آنها.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از بازدید از پژوهشکده فناوری زخم و ترمیم جهاد دانشگاهی، گفت: فلسفه تشکیل «جهاد دانشگاهی» گسترش فعالیت‌های علمی در حوزه دانشگاهی است. مرحله استفاده عملی از آنها.»

وی با بیان اینکه تمدن با یافتن اندیشه و علم در عمل میسر می شود، گفت: جهاد دانشگاهی باید حلقه اتصال دانشگاه ها و نهادهای کشور باشد؛ در این راستا جهاد دانشگاهی باید حلقه اتصال دانشگاه ها و نهادهای کشور باشد. به این معنا که مشکلات کشور را با فعالیت علمی پیوند می زند و خدمات متقابل بین دانشگاه ها و مؤسسات را تحریک می کند.

جلیلی افزود: مجموعه بزرگی از مراکز آموزشی داریم که اگر زحمات ارزنده آنها در عرصه عمل و مشکلات کشور گسترش یابد باعث جهش در پیشرفت کشور می شود. چرا که امروزه هزینه های قابل توجهی در دانشگاه ها وجود دارد که مهمترین آن تلاش جوانان و دانشجویان در بهترین دوران زندگی است.

وی افزود: حاصل این سرمایه گذاری هزاران پایان نامه و مقاله پژوهشی در دانشگاه هاست که جهت دهی مناسب برای رفع مشکلات کشور هم باعث ایجاد امید در دانشگاه ها و هم سرعت بخشیدن به پیشرفت کشور می شود.

نماینده ولی فقیه در شورای عالی امنیت ملی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به خاطرات حسین بهاروند، اندیشمند حوزه بیوتکنولوژی، تاکید کرد: کار این دانشمندان موضوعی است. افتخار و سربلندی؛ زیرا استعداد آنها در صحنه عملی ظاهر شد و نتایج بی نظیری به ارمغان آورد; چنین تلاش هایی نباید استثنا باشد، بلکه باید به یک قاعده و روند مستمر فعالیت علمی در کشور تبدیل شود.

جلیلی تاکید کرد: برای رسیدن به وضعیت مطلوب و حل مشکلات اصلی کشور باید رویکرد حداکثری برای استفاده از پژوهش های علمی در کشور داشت.

وی افزود: ضرورت ارتقا و جهش در استفاده از ظرفیت علمی کشور، استفاده از نتایج فعالیت های علمی برای حل مشکلات به ویژه در حوزه فناوری، مدیریت و صنعت است که استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان را تضمین می کند. جوان احساس می کند که از استعدادها و مهارت هایش به خوبی استفاده می شود، پدیده هایی مانند مهاجرت کم رنگ می شود.

گفتنی است حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در نشستی پیش از بازدید از آزمایشگاه های پژوهشکده یارا، گزارشی از برخی نتایج مهم الگوبرداری از تولید علم و تجاری سازی آن در حوزه پزشکی، فناوری، ارائه کرد. مهندسی و کشاورزی جهاد دانشگاهی. کسب دانش در زمینه تولید پانسمان زخم به منظور شکستن تحریم بانداژ مورد نیاز بیماران دارای مجوز و بیماران دیابتی و همچنین تامین نیاز کشور به برخی محصولات با فناوری پیشرفته و الحاق ایران به باشگاه صادرکنندگان این کالاها. از جمله مواردی بودند که طیبی به آنها اشاره کرد.

همچنین مدرسان جهاد پژوهشی زخم و فناوری با ارائه دیدگاه های خود در زمینه های مختلف بر استفاده از محصولات با کیفیت و محصولات تجاری تولید شده از تولیدات داخلی به جای واردات این گونه کالاها تاکید کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید