دیدار معاون فرماندهی پولیس با رئیس ستاد ارتش افغانستان / معرفی مرزبانان ارشد و افسران رابط در دستور کار قرار گرفت


ساعت: 14:05
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838732

جانشین فرمانده کل ارتش بر ضرورت همکاری و همکاری ایران و افغانستان برای ارتقای امنیت مرزها تاکید کرد و گفت: مبارزه و انهدام داعش یکی از اهداف مشترک دو کشور است و در این راستا گام های مهمی در جهت ارتقای امنیت مرزها بین ایران و افغانستان است. چون ایران و افغانستان مغرور هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار قاسم رضایی پس از سفر به استان خراسان رضوی با مولوی شبیر احمد رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دولت اسلامی افغانستان و هیئت همراه به شهرستان تایباد دیدار کرد.

وی با اشاره به اینکه دو کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان به عنوان دو کشور دوست و همسایه روابط سیاسی و تجاری خوبی دارند، گفت: این دو کشور در سال‌های اخیر در رویدادها و همکاری‌ها، و هر جا که دشمنان خواستند این روابط را بر هم بزنند، از حسن نظر و حس برادری حاکم بر تفکر دو ملت ناامید شدند.


با مدیریت و برنامه ریزی حوادث کوچک از سوء استفاده دشمنان جلوگیری کنید

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران استکبار ستیزی را یکی از ویژگی های مشترک ملت های ایران و افغانستان دانست و افزود: تلاش دو کشور باید بر تقریب و اتحاد متمرکز شود و باید با همدلی و همدلی و همدلی و همدلی و همدلی و همدلی، همدلی و همدلی داشته باشیم. جلوگیری از سوء استفاده


مرزهای ایران و افغانستان فقط سرزمینی است

سردار رضایی با بیان اینکه مرزهای ما سرزمینی است اما دین و فرهنگ ما مرز ندارد، گفت: اراده ملت و دولت ایران حمایت از کشور دوست و برادر است.

وی داعش را دشمن مشترک دو ملت مسلمان در ایران و افغانستان دانست و گفت: مبارزه و نابودی داعش یکی از اهداف مشترک هر دو کشور است و از این رو ملت های آزاده ایران و افغانستان شهدا را تقدیم پاکان خود کرده اند. اسلام مسلمان».

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران بر تقویت و تداوم همکاری و همکاری فی مابین برای ارتقای امنیت مرزها تاکید کرد و گفت: ایجاد همبستگی فرهنگی بین مرزنشینان و مبارزه با قاچاق مواد مخدر در راستای توسعه پایداری و ثبات امنیت در مرز دو طرف باید در نظر گرفته شود.

سردار رضایی با بیان اینکه برگزاری نشست های مشترک، دوجانبه و مستمر می تواند تاثیر بسزایی در توسعه روابط و امنیت مرزها داشته باشد، افزود: قطعا اتخاذ تصمیمات مناسب در حوزه مرزی در این دیدارها برای مردم دو طرف مفید بوده است. ” امنیت مرزها تضمین خواهد شد.

وی اراده ملت و دولت جدید اسلامی افغانستان در مبارزه با تولید مواد مخدر و لغو این عمل را ستود و گفت: افسران مرزی جمهوری اسلامی ایران آماده ارائه تجربیات و آموزش های خود در افغانستان هستند. منطقه مرزی.”

جانشین فرمانده کل نیروی انتظامی افزایش و تقویت گشت های مشترک در راستای توسعه امنیت مرزهای مشترک دو کشور را ضروری دانست و اظهار داشت: تبادل دانش، اطلاعات، آموزش، توجیهات، جلسات و … . این دو کشور نه تنها می توانند روابط را گسترش دهند، بلکه به مرزهای صلح آمیزتر و تبادلات اقتصادی منجر خواهند شد.


معرفی مقامات ارشد مرزی ایران و افغانستان

در پایان این نشست موضوعاتی از قبیل استقرار مقامات ارشد مرزی ایران و افغانستان و ارتباط در سه منطقه مرزی تا 48 ساعت آینده و تهیه طرح از سوی افغانستان و ارائه آن برای تقویت و ارتقای امنیت و جلوگیری از قاچاق غیرمجاز پیشنهاد و مورد توافق طرفین است.


به لطف ایران، حمله آمریکا به افغانستان فراموش نخواهد شد

مولوی شبیر احمد، رئیس ستاد ارتش دولت اسلامی افغانستان در سخنانی در این نشست گفت: مردم افغانستان از حمایت های جمهوری اسلامی ایران قدردان هستند و مطمئن هستند که مانند گذشته بازی خواهد کرد. نقش قوی و مثبت در کمک به مردم افغانستان در زمینه های مختلف.

وی افزود: اگرچه عوامل آشکار و پنهان سعی در برهم زدن روابط دو کشور داشته و این موضوع بر همگان روشن است، اما به هیچ وجه از دوستی و برادری دو ملت کاسته نشده، بلکه برعکس، گسترش و گسترش یافته است. «خب، تا هیچ نیرویی نتواند از دوستی و برادری دو ملت و دولت بکاهد.

وی با قدردانی از دوست و برادر خود ایران افزود: ملت نوین اسلامی و دولت افغانستان همواره قدردان کسانی خواهند بود که در روزهای سخت جنگ در کنار آنان بودند و به آوارگان پناهگاه و کمک کردند.

رئیس ستاد ارتش دولت اسلامی افغانستان با تشکر از مهمان نوازی ایرانیان گفت: فراموش نمی کنیم.

مولوی شبیر احمد تاکید کرد: داعش دشمن مشترک هر دو ملت است و از آنجایی که استکبار نتوانست اینگونه به هر دو طرف ضربه بزند، قصد دارد بین دو کشور همسایه و دوست تفرقه ایجاد کند که اجازه نخواهیم داد به هدفش برسد. بدانید که اتحاد دو ملت غیر قابل نفوذ است.

گفتنی است در این دیدار که حدود 4 ساعت به طول انجامید، نماز وحدت به صورت دسته جمعی با حضور هیئت جمهوری اسلامی ایران و هیئت افغانستان به امامت امام جماعت عقیدتی سیاسی مرزبانی اقامه شد. تایباد

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید