امیر عبداللهیان: مذاکره با ترکیه، عراق و افغانستان برای احقاق حق آب مرزی در دستور کار قرار گرفت.

امیر عبداللهیان: مذاکره با ترکیه، عراق و افغانستان برای احقاق حق آب مرزی در دستور کار قرار گرفت.

روز جدید وزیر امور خارجه با اشاره به تشکیل کمیسیون مشترک بین وزارتخانه های خارجه، کشور و نیرو برای نظارت بر مسائل مربوط به رودخانه ها و سدهای مرزی در برخی کشورهای همسایه، گفت: در دولت سیزدهم جلسات دوجانبه با ترکیه، عراق و افغانستان تا حقوق آب مرزی را رعایت کردیم.

حسین امیرعبدالهیان درباره اقدامات وزارت خارجه دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی آب گفت: کمیسیونی را در وزارت خارجه تشکیل داده ایم که تا کنون دو سه جلسه برگزار کرده و با وزیر هم به توافق رسیده ایم. انرژی.”

وزیر امور خارجه افزود: کمیسیونی بین وزارتخانه های امور خارجه، کشور و نیرو تشکیل شده است تا در موضوعات مرتبط با رودخانه ها و سدهای مرزی در برخی کشورهای همسایه تخصص داشته باشند.

وی افزود: از سوی دیگر ضمن هدایت دستگاه دیپلماسی، مذاکرات دوجانبه ای با وزیر امور خارجه ترکیه در خصوص سدهایی که بر روی رودخانه ارس ساخته می شود و می تواند تاثیرگذار باشد و همچنین مذاکره با طرف عراقی در این زمینه داشتیم. توجه.”

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور یادآور شد: در این مدت با هیئت حاکمه موقت فعلی افغانستان صحبت کردیم. هیئتی از ترکیه نیز اواخر سال گذشته به ایران آمد و کمیسیون مشترکی را برای پیگیری مسائل مربوطه تشکیل دادیم، همین کار را برای افغانستان انجام دادیم و باید همچنان به نتیجه برسیم.

دیدگاهتان را بنویسید