واکنش آمریکا به سخنان امیر عبداللهیان: برجام در دستور کار نیست

واکنش آمریکا به سخنان امیر عبداللهیان: برجام در دستور کار نیست

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران درباره برجام، بار دیگر اتهامات رایج ضد ایرانی را تکرار کرد و گفت: برجام در دستور کار نیست، اما دیپلماسی همچنان بهترین راه برای مقابله با این برجام است. ایران.

حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با شبکه الجزیره قطر از طرحی در شورای اسلامی برای تعیین سقف مذاکرات هسته ای خبر داد و خطاب به اروپایی ها گفت: درب مذاکره برای همیشه باز نخواهد ماند.

وزیر امور خارجه ایران گفت که ایران متعهد به همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی است. وی با تمجید از نقش قطر، گفت که دوحه همیشه در مسیر درست حرکت می کند و در تبادل زندانیان و مذاکرات توافق هسته ای نقش داشته است.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی درباره سخنان وزیر امور خارجه ایران گفت: برجام در دستور کار نیست.

این مقام وزارت خارجه آمریکا با تکرار اتهامات ضدایرانی واشنگتن گفت: نقض حقوق بشر توسط دولت ایران و مقابله با ارسال سلاح به روسیه برای استفاده در حملات وحشیانه به زیرساخت‌ها و غیرنظامیان اوکراین در حال حاضر در دستور کار آمریکا قرار دارد.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه به ترس واشنگتن از پیشرفت برنامه هسته ای ایران ادامه داد و این ادعاها را تکرار کرد: ما همچنان نگران پیشرفت هسته ای ایران هستیم و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا کاملا متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.

پاتل ادامه داد: ما همچنان بر این باوریم که دیپلماسی بهترین راه برای رسیدن به این هدف است، اما به صراحت اعلام کرده ایم که هیچ گزینه ای را از میز خارج نکرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید