ند پرایس: درخواست مقامات ایرانی برای بازگشت به برجام را نادیده می گیریم/ احیای برجام دیگر در دستور کار دولت آمریکا نیست.

ند پرایس: درخواست مقامات ایرانی برای بازگشت به برجام را نادیده می گیریم/ احیای برجام دیگر در دستور کار دولت آمریکا نیست.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر در نشست خبری روزانه با خبرنگاران تاکید کرد که برجام در دستور کار دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیست.

ند پرایس افزود: ما یک پیام بسیار واضح به رژیم ایران ارسال می کنیم: کشتار مردم خود را متوقف کنید، از ارسال فناوری هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه دست بردارید و شهروندان آمریکایی را که به ناحق زندانی شده اند، آزاد کنید.

آخرین دور مذاکرات لغو تحریم‌های وین در مرداد ماه سال جاری در وین برگزار شد، اما از آن زمان به پایان رسیده است.به گفته تحلیلگران، عواملی مانند فشار رژیم صهیونیستی، اختلاف نظر با کنگره و مشکلات داخلی آمریکا از دلایل آن بوده است. به دلیل بی میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه های اخیر.

بایدن در سال 2021 زمانی روی کار آمد که سیاست فشار حداکثری علیه ایران نتوانست به اهداف خود دست یابد. این سیاست علاوه بر شکست در شکل‌دهی توافق هسته‌ای جدید، باعث ایجاد دودستگی در روابط کشورهای دو سوی اقیانوس اطلس شده و کارآمدی نظام تحریم‌ها را به عنوان یکی از ابزارهای اصلی سیاست خارجی آمریکا تهدید می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها، کسب تضمین در مورد دوام برجام و رفع ادعای پادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از خواسته‌های اصلی خود در مذاکرات لغو تحریم‌ها دانسته و تاکید کرده است که تنها بازگشت به برجام است. توافق دوجانبه ای که در جایگزینی برخی محدودیت ها منافع اقتصادی ملموسی برای ملت ایران به همراه خواهد داشت و همراهی را منطقی می داند و می پذیرد.
ند پرایس در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارات کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل مبنی بر اینکه شرکت های غربی از ترس تحریم ها به ایران دارو نمی فرستند، گفت: وقتی صحبت از تبعیت از تحریم ها می شود، هر دو طرف ما را نگران می کنند. ما نگران عدم رعایت تحریم ها و رعایت بیش از حد آنها هستیم که ممکن است عواقبی برای مردم ایران داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید