مصرف مکمل های ورزشی در نوجوانان خطرناک است/ مضرات این مکمل ها بر بدن انسان


ساعت: 11:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۹
کد خبر: 1902597

غلامرضا پهننده گفت: مصرف مکمل های ورزشی به ویژه در بین جوانان احتیاط ها و نگرانی های زیادی دارد و توصیه من این است که به هیچ عنوان به این مواد متوسل نشوند زیرا اثرات مضر زیادی برای بدن دارند و باید مکمل ها مصرف شود. فقط از طریق پزشکان و تحت نظارت انجام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ غلامرضا پهننده فوق تخصص ریه و راه هوایی کودکان در گفتگو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: وقتی اپیدمی مانند کرونا شیوع پیدا می‌کند، همه علائمی مانند تب به آن بیماری نسبت داده می‌شود.


وی افزود: اما وجود اپیدمی نباید ما را از توجه به بیماری های دیگر که علائمی مانند تب دارند منحرف کند، برخی بیماری ها مانند عفونت مطب، مننژیت، عفونت مفاصل و… نیز با علائمی مانند تب همراه هستند و پزشک باید بررسی دقیق عوامل اپیدمیولوژیک و علائم بیماری ها به منظور تشخیص صحیح و تصمیم گیری بالینی.


این فوق تخصص ریه و مجاری تنفسی کودکان ادامه داد: سرفه همراه با خلط بعد از عفونت های ویروسی دور از ذهن نیست، زیرا سلول هایی که پس از بیماری از بین رفته اند باید به نحوی از بین بروند، با سرفه و خلط از بین می روند، اما اگر سرفه و اگر خلط همراه با تنگی نفس و سرفه باشد، دیگر بحث تمیز کردن مجاری تنفسی مطرح نیست، ممکن است به دلیل عوارض دیگری باشد.


این پناهنده گفت: استفاده از مکمل های ورزشی به ویژه در بین جوانان و نوجوانان هشدارها و نگرانی های زیادی دارد، توصیه من این است که به هیچ وجه به این مواد متوسل نشوند زیرا اثرات مضر زیادی برای بدن فرد دارد. مصرف مکمل ها فقط باید از طریق پزشک و به صورت کنترل شده انجام شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید