مضرات مصرف لبنیات بعد از جراحی

مضرات مصرف لبنیات بعد از جراحی

روهر نهبرخی از غذاها می توانند پس از جراحی احساس ناخوشایندی در بیمار ایجاد کنند.

رژیم غذایی می تواند به طور قابل توجهی بر احساسات و سرعت بهبودی بیمار پس از جراحی تأثیر بگذارد. با این حال، دانستن اینکه از چه غذاهایی با وجود دستورات خاص بیمار باید اجتناب کرد بسیار مفید است.

پزشک احتمالاً در روزها و هفته‌های بعد از جراحی دستورالعمل‌هایی را به بیمار می‌دهد که چه غذاهایی بخورد. رژیم غذایی می تواند به طور قابل توجهی بر احساسات و سرعت بهبودی بیمار پس از جراحی تأثیر بگذارد. با این حال، دانستن اینکه از چه غذاهایی با وجود دستورات خاص بیمار باید اجتناب کرد بسیار مفید است.

اجتناب از خوردن غذاهایی که می توانند باعث یبوست بعد از عمل جراحی شوند، مهم است. پنیر و سایر محصولات لبنی می توانند در برخی افراد باعث یبوست شوند.

لبنیات نیز در برخی می تواند باعث ناراحتی معده و افزایش ترشح ریه شود. همه این مشکلات باعث اضطراب بیشتر بهبودی بیمار می شود. اگر با لبنیات مشکلی ندارید، باز هم عاقلانه است که در دوران نقاهت از لبنیات کم چرب استفاده کنید.

برخی از غذاها می توانند پس از جراحی احساس ناخوشایندی در بیمار ایجاد کنند.

فیبر یکی از مهم ترین مواد مغذی است که باید بعد از جراحی روی آن تمرکز کرد. فیبر می تواند از یبوست که بعد از جراحی شایع است جلوگیری کند. تجربه یبوست ناخوشایند است و می تواند با کاهش اشتها و افزایش سطح کلی درد و فشار بر روی نواحی عمل شده، بر بهبودی شما تأثیر منفی بگذارد.

برخی از غذاها سرشار از فیبر هستند: ذرت، جو، میوه ها، سبزیجات و غلات کامل.

پروتئین یکی دیگر از مواد مغذی است که باید بعد از جراحی مورد توجه قرار گیرد. بدن انسان برای ترمیم عضلات، بافت ها و سایر قسمت های خود پس از جراحی به پروتئین نیاز دارد. پروتئین به بدن در مبارزه با عفونت ها کمک می کند. غذاهای غنی از این ماده مغذی مرغ، لوبیا قرمز و تخم مرغ هستند.

در چنین مواردی، بیماران باید سعی کنند در طول دوره نقاهت بعد از عمل، در طول هر وعده غذایی از غذاهای پر پروتئین استفاده کنند. علاوه بر مصرف این غذاها، بیماران باید دستورات خاص پزشک خود را رعایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید