مضرات مصرف قهوه در دوران بارداری

مضرات مصرف قهوه در دوران بارداری

محققان در مطالعه اخیر خود گفتند که مصرف تنها نصف فنجان قهوه در دوران بارداری می تواند منجر به کوتاه قد شدن نوزاد شود.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که نوشیدن نصف فنجان قهوه در دوران بارداری می تواند قد کودک را تقریباً یک اینچ (2.54 سانتی متر) کاهش دهد.

به گفته SF، این یافته بر اساس تجزیه و تحلیل تقریباً 2500 پسر و دختر از سراسر ایالات متحده است. محققان می گویند نتایج آنها به شواهد قبلی اضافه می کند که مادران باردار باید از کافئین اجتناب کنند.

دکتر کاترین گرانز، نویسنده این مطالعه، گفت: «اگرچه پیامدهای بالینی اختلاف قد تقریباً دو سانتی متری نامشخص است، یافته های ما در مورد قد کودکانی که مادرانشان قهوه می نوشند، مشابه کودکانی بود که مادرانشان در دوران بارداری سیگار کشیده اند. “

برخی از دستورالعمل های کلی توصیه می کنند که زنان باردار کمتر از 200 میلی گرم کافئین در روز (حدود دو فنجان قهوه فوری) مصرف کنند. با این حال، دکتر گرانز از موسسه ملی سلامت کودک و توسعه انسانی ایالات متحده در مریلند می گوید که محققان این پدیده را در سطوح بسیار پایین کافئین یافته اند.

محققان گزارش کردند که ما به طور مداوم مشاهده کردیم که قد کوتاه تر با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی متابولیک متعدد در افراد باردار و غیر باردار مرتبط است. از جمله این بیماری ها می توان به چاقی و دیابت اشاره کرد. مصرف نسبتا کم قهوه در دوران بارداری نیز با وزن کم هنگام تولد همراه است.

پژوهشگران افزودند: غلظت بالای کافئین و پاراکسانتین (پاراکسانتین) مادر با کوتاه‌تر شدن قد کودکان همراه بود که این امر تا سن هشت سالگی در دو گروه بارداری با پیگیری طولی و الگوهای مختلف مصرف کم و زیاد کافئین ادامه داشت. . یافته های ما نشان می دهد که مصرف کافئین مادر با کاهش بلندمدت قد کودک مرتبط است.

در اولین مطالعه از نوع خود، دکتر گرانز و تیمش داده‌های دو گروه مجزا را تجزیه و تحلیل کردند و شرکت‌کنندگان را تا مقطع ابتدایی دنبال کردند.

این تیم ادامه داد: کودکان زنانی که در دوران بارداری سطوح پایین کافئین و پارازانتین داشتند نسبت به کودکان زنانی که در دوران بارداری کافئین مصرف نمی کردند کوتاه قدتر بودند. این یافته‌ها نشان می‌دهد که مصرف کم کافئین روزانه توسط مادران باردار با رشد کوتاه‌تر در نوزادانشان همراه است که تا دوران کودکی ادامه می‌یابد.

محققان نتیجه گرفتند که تعیین اینکه آیا قرار گرفتن در معرض کافئین در رحم تأثیرات بلندمدتی بر رشد فرزندان دارد یا خیر، مهم است. مطالعات قبلی که اثرات کافئین بر بارداری را مورد بررسی قرار می‌داد، به زنان برای گزارش مصرف روزانه‌شان متکی بود. در مطالعه جدید، محققان از نمونه های خون گرفته شده در دوران بارداری برای تعیین سطح دقیق کافئین و پارازانتین و متابولیت های آن استفاده کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید