مسمومیت 10 نفر در جاجرم خراسان شمالی بر اثر مصرف قهوه / صداوسیما: احتمالاً فروشندگان چندین نمونه قهوه را مخلوط کرده اند که باعث افزایش کافئین و مسمومیت ناشی از آن شده است.

مسمومیت 10 نفر در جاجرم خراسان شمالی بر اثر مصرف قهوه / صداوسیما: احتمالاً فروشندگان چندین نمونه قهوه را مخلوط کرده اند که باعث افزایش کافئین و مسمومیت ناشی از آن شده است.

روز جدید در 3 روز گذشته بیش از 10 نفر به دلیل مسمومیت با قهوه راهی بیمارستان شدند که یکی از آنها به مشهد اعزام شد.

خبرگزاری صداوسیما نوشت: بیش از 10 نفر در جاجرم (استان خراسان شمالی) بر اثر مصرف قهوه مسموم شدند.

به گفته منابع آگاه، طی 3 روز گذشته بیش از 10 نفر به دلیل مسمومیت با قهوه راهی بیمارستان شده اند که یکی از آنها به مشهد مقدس اعزام شده است.

بر اساس این گزارش، این احتمال وجود دارد که فروشندگان چندین نمونه قهوه را با هم مخلوط کرده باشند که باعث افزایش کافئین موجود در آن و در نتیجه مسمومیت مصرف کنندگان شده است.

روایت یک وضعیت اضطراری

ایسنا همچنین نوشت: رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به مسمومیت 5 نفر بر اثر مصرف قهوه در شهرستان جاجرم، گفت: این موضوع از طریق معاونت بهداشتی و درمانی در دست بررسی است. معاونت غذا و داروی این دانشگاه برای تشخیص کامل و نهایی.

تقی دولت آبادی بیان کرد: 5 نفر با شکایت مسمومیت به بیمارستان جاجرم مراجعه کردند که 3 بیمار ترخیص و 2 نفر بستری شدند و حال عمومی بیماران خوب گزارش شد.

وی تصریح کرد: با دریافت گزارش یکی از بیمارستان ها به مرکز عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مبنی بر مراجعه 5 نفر با علائم سردرد، سرگیجه و تپش قلب، این موضوع با حساسیت خاصی پیگیری شد.

رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: این بیماران طی دو سه روز گذشته علائم مشابهی داشتند.

وی به مردم توصیه کرد اجناس خود را از مغازه های معتبری که دارای مجوز از وزارت بهداشت هستند خریداری کنند.

وی با بیان اینکه مردم در صورت مسمومیت دارویی و غذایی به اورژانس مراجعه کنند، تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سامانه 190 تماس بگیرند، بلافاصله گروه های کارشناسان پزشکی پیگیری های لازم را انجام خواهند داد. .

روایت علوم پزشکی

ایرنا در خبر خود در این رابطه می نویسد: هشت نفر در شهرستان جایرم به دلیل نامعلومی دچار مسمومیت شدند و راهی بیمارستان شدند.

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی شامگاه چهارشنبه گفت: این افراد از سه روز گذشته دچار مسمومیت شده اند که به گفته آنها مصرف قهوه بوده است.

مجید پورخیات اظهار داشت: یکی از این افراد برای ادامه درمان به مشهد مقدس اعزام شد.

وی گفت: علت مسمومیت هنوز مشخص نیست و پیگیری های لازم در این زمینه در حال انجام است.

دادسرا و نیروی انتظامی به پرونده وارد شده و مراحل مقدماتی آغاز شده و اقدامات لازم توسط پلیس در حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید