چگونه بعد از ماه رمضان از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنیم؟ / در چه شرایطی مصرف مکمل های غذایی ضروری است؟


ساعت: 11:57
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834234

سحر فلاحی با بیان اینکه بعد از یک ماه باید روال تغذیه سالم ادامه پیدا کند، گفت: بعد از ماه مبارک رمضان حتما مردم باید به صرف صبحانه فکر کنند. زیرا نخوردن صبحانه عاملی برای افزایش وزن، چاقی و بیماری های مهمی مانند دیابت و فشار خون است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سحر فلاحی در گفتگو با راه آرمان; وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان زمان غذا خوردن افراد تغییر می کند و ورزش برای کم خوری و مصرف بیشتر غذاهای سالم است، گفت: باید بعد از ماه مبارک رمضان این رویه را ادامه دهیم و سعی کنیم نظم در تغذیه را حفظ کنیم.

یک کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: تا جایی که امکان دارد غذاهای پرکالری را در برنامه خود قرار ندهیم حتی اگر این محصولات را در ماه رمضان مصرف کرده باشیم. مطمئناً افرادی که با این روند مواجه می شوند کاهش وزن بین دو تا سه پوند را تجربه خواهند کرد.

وی گفت: در ماه رمضان می توان به بهانه پیشگیری از گرسنگی فعالیت بدنی را کاهش داد. اما پس از یک ماه، افراد باید 30 دقیقه پیاده روی و ورزش سبک در طول روز داشته باشند تا از شر چربی های انباشته شده در طول یازده ماه باقی مانده از سال خلاص شوند.

فلاحی با بیان اینکه تغذیه سالم باید بعد از یک ماه ادامه پیدا کند، گفت: متاسفانه برخی افراد در طول ماه عادات بد غذایی مانند زولبیا و بامیه، خورش و سوپ های چرب داشته اند. بنابراین پس از یک ماه مصرف غذاهای شیرین و چرب را کاهش دهید تا برای سلامتی مشکل ایجاد نکنید.

یک کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اینکه یکی از راه های حفظ سلامتی، صبحانه است، گفت: بعد از ماه مبارک رمضان افراد باید به صرف صبحانه فکر کنند. زیرا نخوردن صبحانه عاملی برای افزایش وزن، چاقی و بیماری های زمینه ای مانند دیابت و فشار خون است. روزه داری طولانی باعث کاهش متابولیسم می شود و این امر باید بعد از ماه رمضان رعایت شود.

وی تاکید کرد: مصرف سبزیجات در ماه مبارک رمضان بسیار مهم است و باید مورد استفاده قرار گیرد، چرا که در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان به دلیل کم آبی ممکن است عوارضی مانند یبوست ایجاد شود و مصرف سبزیجات برای درمان یبوست توصیه می شود. مصرف سبزیجات همراه غذا، خوردن سالاد، خیار و گوجه فرنگی و … علاوه بر آبرسانی به بدن، فیبر لازم را در اختیار دستگاه گوارش و بدن قرار می دهد.

فلاحی بیان کرد: به خاطر داشته باشید که در ماه مبارک رمضان، بعد از ماه که در فصل گرما قرار داریم و با توجه به شیوع بیماری عروق کرونر، با مصرف سبزیجات، سیستم دفاعی بدن را تقویت کنید. همچنین خوردن میوه های آبدار در این روزها توصیه می شود.

یک کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت: بعد از ماه مبارک رمضان باید غذاهایی را که استفاده می شود به دلیل فرهنگ زندگیمان از جمله نوشیدن شربت و … کم کنیم و از آب و نوشیدنی بیشتر استفاده کنیم و البته شکر و شکر مصرف کنید. برای نوشیدنی ها نباید زیاد باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از مکمل ها در ماه مبارک رمضان توصیه می شود، گفت: غذاهایی که در وعده سحری مصرف می شود در افطار مصرف می شود. غذایی که برای ناهار استفاده می شود برای صبحانه و غذایی که برای شام استفاده می شود مصرف می شود. در ضمن خوردن میوه و یک لیوان شیر هنگام خواب، در صورت خوردن، دیگر نیازی به مصرف مکمل های دارویی نیست.

فلاحی خاطرنشان کرد: اگر فردی برای اولین بار در خانواده فرد ضعیفی است و دارای ضعف جسمانی است، می تواند از مکمل های دارویی استفاده کند. اما اگر غذای کافی داشته باشند و از همه گروه های غذایی در رژیم غذایی خود باشند، نیازی به مصرف مکمل ندارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید