با ورزش و رژیم غذایی سالم 30 درصد در مصرف انسولین یزدی ها صرفه جویی کنید

ساعت: 15:03
تاریخ انتشار: 1400/08/29
کد خبر: 1785726

این را رئیس مرکز تحقیقات و درمان دیابت یزد اعلام کرد

آقای یزد رئیس مرکز تحقیقات و درمان دیابت گفت: اگر دیابتی ها به موضوع ورزش و تغذیه سالم توجه کنند 30 درصد انسولین در استان یزد کاهش می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محمدرضا آقایی میبدی رئیس مرکز تحقیقات و درمان دیابت یزد صبح امروز در نشست خبری با اشاره به تعداد بیماران انسولین در استان یزد گفت: در حال حاضر 20 هزار بیمار انسولینی در استان یزد در سامانه ثبت نام کرده اند. “

وی به راه اندازی کلینیک اینترنتی دیابت در یزد اشاره کرد و افزود: نوبت دهی، تجویز، تماس با پزشک از جمله خدماتی است که در کلینیک اینترنتی دیابت یزد به بیماران ارائه می شود.

آقای می بادی گفت: برنامه ویژه ای برای شهر یزد بر اساس سند پیشگیری از دیابت در استان با همکاری شورای اسلامی شهر یزد اجرا می شود و در آینده شاهد اثرات مثبت آن خواهیم بود.

رئیس مرکز تحقیقات و درمان دیابت یزد یکی از مشکلات دیابتی ها را سلامت جنسی دانست و گفت: با کمک همکاران ما در نقاط مختلف استان کلینیک سلامت جنسی و باروری راه اندازی می شود. مشکل . . مشکلات بیماران دیابتی در این زمینه.

وی به فعالیت دو کلینیک چشم در یزد اشاره کرد و خاطرنشان کرد: کلینیک چشم در دو نوبت صبح و عصر دایر است زیرا بیماران در هر ساعت از شبانه روز به آن مراجعه می کنند.

آقای میبدی با بیان اینکه برای توزیع انسولین در استان مشکلی نداشتیم، افزود: در حال حاضر توزیع انسولین در استان یزد بر عهده معاونت غذا و دارو است و این موضوع با هماهنگی مرکز دیابت انجام می شود. “

رئیس مرکز تحقیقات و درمان دیابت یزد در ادامه با بیان اینکه برخی از داروها شامل بیمه نمی شود، افزود: برخی داروها شامل بیمه نمی شوند و معتقدند اگر میزان مصرف این دارو توسط بیماران دیابتی به حد مشخصی برسد، شامل بیمه می شود اما با تغییر دارو درمان بدون مشکل ادامه پیدا می کند و تفاوتی در درمان برای بیمار وجود ندارد و ما این توصیه را به بیماران خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در استان یزد موضوع تغذیه و فعالیت بدنی جدی گرفته نمی شود. وی افزود: اگر بتوانیم برنامه ریزی مناسبی برای رژیم غذایی و فعالیت بدنی بیماران انسولینی در استان یزد داشته باشیم و بر اساس آن برنامه زندگی کنند، 30 درصد بیماران دیابتی. آنها نیازی به استفاده از انسولین نخواهند داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید