مصرف این دارو باعث نابینایی می شود/ سازمان غذا و دارو هشدار داد

مصرف این دارو باعث نابینایی می شود/ سازمان غذا و دارو هشدار داد

مدیرکل داروها و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو نسبت به عوارض جدی داروی ایلیا که به صورت غیرقانونی در شبکه های اجتماعی عرضه می شود، هشدار داد که منجر به نابینایی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، دکتر حسین سمیلی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با تاکید بر ممنوعیت فروش دارو در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، اظهار داشت: این داروها در حال توسعه هستند. با توجه به حساس بودن شرایط نگهداری دارو، تنها راه مطمئن تهیه داروخانه و زیر نظر مسئول فنی می باشد. بنابراین در غیر این صورت تضمینی برای تایید وضعیت سلامت دارو وجود ندارد و عوارض ناشی از مصرف دارو قابل ردیابی نیست.

وی افزود: با توجه به اینکه داروی Eylea (Aflibercept) 40 mg/ml در یخچال نگهداری می شود و شرایط نگهداری آن بسیار مهم است، تهیه و مصرف داروی Eylea توسط شبکه های اجتماعی عوارض شدیدی از جمله نابینایی را به دنبال داشته است، بنابراین سازمان غذا و دارو برای ردیابی و برخورد با آنها به پلیس فتا گزارش شده است.

شاملی بار دیگر با تاکید بر اینکه تنها مرجع تایید شده برای تهیه دارو داروخانه است، گفت: در حال حاضر خرید و فروش دارو در اینترنت، پلتفرم ها و شبکه های اجتماعی ممنوع و غیرقانونی بوده و توسط مراجع نظارتی پیگیری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید