رئیس سازمان غذا و دارو در مورد توزیع SMA توضیح داد

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: بین بیماران مبتلا به SMA دارو در حال توزیع است.

به گزارش خبرگزاری موج


، رئیس سازمان غذا و دارو وی با اشاره به اینکه داروهای بیماران SMA در حال توزیع است، گفت: در صورت مساعدت سایر نهادها در تامین منابع مالی و ارزی لازم و اثبات مقرون به صرفه بودن، عرضه دارو به این بیماران ادامه خواهد داشت.

دکتر سید حیدر محمدی اظهار داشت: تامین داروهای جدید SMA از 6 سال گذشته تقاضای خانواده این بیماران بوده است که با وجود گرانی این دارو برای اولین بار در دولت سیزدهم وارد کشور شد. به دستور رئیس جمهور در یک فوریت .

وی افزود: با توجه به اینکه داروهای جدید این بیماران در دنیا در مرحله کارآزمایی بالینی است و هنوز مقرون به صرفه بودن و تایید نهایی آن تایید نشده است، سازنده این داروها نیز محصول خود را در مرحله بالینی به فروش رسانده است. آزمایش های.

نماینده مجلس وزیر بهداشت وی با اشاره به فرآیند توزیع دارو برای بیماران SMA، تصریح کرد: سازمان غذا و دارو پس از معاینه این بیماران توسط متخصص مغز و اعصاب کودکان و تجویز داروی مورد نظر به صورت تزریقی یا خوراکی، داروی مورد نیاز بیمار را بر اساس اولویت توزیع خواهد کرد. توسط معاون درمان در داروخانه شهر محل زندگی بیمار انجام می شود و در اختیار وی است.

وی گفت: بر این اساس اولین محموله اولویت اول وارداتی یعنی. کودکان زیر 11 سال، توزیع و مقرون به صرفه بودن دارو به طور همزمان بررسی شد.

محمدی در خصوص توزیع داروی اولویت دوم بیماران SMA تصریح کرد: در مرحله دوم گروه سنی 11 تا 20 سال واجد شرایط دریافت دارویی بودند که اخیرا در حال توزیع است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد زیادی از این بیماران بر اساس اولویت های اعلام شده داروهای خود را دریافت کرده اند.



آیا این خبر مفید بود؟