آغاز توزیع رایگان دارو برای بیماران SMA


ساعت: 15:48
تاریخ انتشار: 09/03/1401
کد خبر: 1913438

رئیس سازمان غذا و دارو از آغاز توزیع رایگان دارو برای بیماران SMA از امروز خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر سید حیدر محمدی از آغاز توزیع رایگان دارو برای بیماران SMA از امروز (پنجشنبه 12 آذر) خبر داد.

وی گفت: واردات داروهای بیماران SMA با دستور رئیس جمهور برای بررسی اثربخشی آن در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت و با پیگیری های سازمان غذا و دارو از مردادماه امسال وارد کشور شد. سال

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: با توجه به اینکه این داروها برای اولین بار وارد کشور می شود، باید پروتکل های درمانی تدوین می شد و سپس دستورالعمل های لازم برای بررسی اثربخشی از سوی معاونت ابلاغ می شد. وزارت بهداشت، بنابراین دلیل تاخیر در توزیع این داروها علاوه بر تعیین تخصیص منابع مالی و پوشش بیمه ای، تدوین پروتکل های درمانی این داروها بود.

وی با بیان اینکه لیست بیماران توسط معاونت درمان اعلام می شود و دارو از طریق ثبت نام در سامانه RDA یا سامانه بیماری های نادر در اختیار بیماران قرار می گیرد، افزود: داروی خوراکی ریزیدیپلام در برخی داروخانه ها و داروخانه ها موجود است. اسپینرزای تزریقی در مراکز درمانی خاصی موجود است که به صورت کاملا رایگان در اختیار بیمار قرار می گیرد و در عین حال اثربخشی آن بررسی می شود تا بر اساس نتایج در مورد ادامه واردات این دو دارو تصمیم گیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید