داستان دو دیدار آیت الله رئیسی برای رسیدگی به نیازهای بیماران مبتلا به SMA

ساعت: 17:37
تاریخ انتشار: 1400/09/13
کد خبر: 1789508

وعده رئیس جمهور به بیماران مبتلا به SMA با پیگیری مرکز روابط عمومی محقق شد.

آنقدر وعده‌های فراموش شده از سوی مسئولان طی سال‌های گذشته داده شده است که هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد وقتی رئیس‌جمهور در جمع معترضان مقابل مجلس حضور یافت که خانواده‌های بیماران SMA بودند و به آنها قول ملاقات مفصل با آنها را داد. روز بعد .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رئیس جمهور در کمتر از 24 ساعت دو بار با خانواده های بیماران مبتلا به SMA دیدار کرد و نشان داد که برای حل مشکلات این بیماران و خانواده هایشان جدی است.

آیت الله ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه هنگام خروج از مجلس به طور تصادفی با جمعی از بیماران SMA و خانواده هایشان برخورد کرد و پذیرفت که فردای آن روز با آنها دیدار کند.

این در حالی است که مرکز روابط عمومی ریاست جمهوری تا پاسی از شب چهارشنبه با خانواده بیماران برای دیدار با رئیس جمهور هماهنگ بود.

روح الله بیات، مدیرکل رسیدگی به شکایات و درخواست ها نیز به عنوان نماینده مرکز روابط عمومی ریاست جمهوری در این جلسه حضور داشت و سید محمود پورهاشمی، مشاور رئیس مرکز روابط عمومی، اقدامات لازم را برای نمایندگی نمایندگان بیماران SMA انجام داد. خانواده ها از ابتدا تا انتها. آنچه لازم است را انجام دهید.

جلسه در بهارستان

اما داستان از کجا شروع شد؟ وقتی رئیس جمهور روز شنبه از ساختمان مجلس خارج شد خانواده هایی را دید که با بچه های بیمارش در خیابان جمع شده بودند و از ماشین پیاده شد و در ملاء عام با آنها صحبت کرد.

در این جلسه والدین بیماران مبتلا به SMA با هیجان و خوشحالی خود را تقدیم رئیس جمهور کردند و مطالبات و مطالبات خود را در خصوص تامین دارو و مشکلات درمانی فرزندانشان مطرح کردند.

رئیسی با ابراز همدردی با این خانواده ها اطمینان داد که دولت تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات پزشکی و درمانی کشور به ویژه بیماران خاص مانند بیماران مبتلا به SMA انجام خواهد داد.

پس از سخنان رئیس جمهور، تجمع کنندگان با تکبیر و صلوات از حضور و فرمان رئیس جمهور ابراز خوشحالی کردند.

دعوت از کشیش

رئیس جمهور وعده دیدار جداگانه با خانواده های بیماران مبتلا به SMA را داد، وعده ای که یک روز بعد محقق شد و صبح روز پنجشنبه در حاشیه جلسه فوق العاده دولت برای بررسی بودجه 1401 با تعدادی از اعضای خانواده دیدار کرد. در مورد نیازها و مشکلات آنها صحبت کنند.

رئیس‌جمهور پس از شنیدن نگرانی خانواده‌های بیماران و گزارش وزیر بهداشت و مسئولان مربوطه در خصوص روش‌های ارائه داروهای بیماران خاص از جمله SMA دستور داد تا داروی مورد نیاز بیماران در اسرع وقت در رسانه‌ها تهیه شود. و بلندمدت با سازوکار مناسب در اختیار خانواده های بیماران قرار گیرد و مراکز دانشگاهی و مراکز دانش اثربخشی آن را ارزیابی کنند تا پس از پایان این دوره تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شود.

دکتر رئیسی بیماران خاص را فرزندان خود و اعضای دولت دانست و گفت: دولت مراقبت و تامین داروی بیماران به ویژه در بیماری های خاص را وظیفه خود می داند و باید تمام اقدامات لازم برای کاهش درد انجام شود. با فرزندان خود رفتار کنند.”

رئیس جمهور خطاب به وزیر بهداشت گفت: اکنون که در حال تدوین بودجه 1401 هستیم، برای بیماری های خاص اعتبار لازم را پیشنهاد دهید تا در بودجه لحاظ شود.

دکتر رئیسی همچنین از وزارت بهداشت خواست تا برای رفع مشکلات و دغدغه های خانواده بیماران تلاش مضاعف کند و توجه داشته باشد که افزایش تعداد بیماران باعث کاهش مسئولیت آنها نمی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید