پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی بیماران SMA


ساعت: 08:39
تاریخ ارسال: 1401/10/05
کد خبر: 1919855

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از تحت پوشش بیمه شدن خدمات توانبخشی بیماران SMA خبر داد و گفت: علاوه بر درمان دارویی، خدمات توانبخشی نیز تحت پوشش این دسته از بیماران قرار می گیرد.

مهدی نشی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از تحت پوشش قرار گرفتن بیمه توانبخشی بیماران SMA وی خبر داد و گفت: صندوق سلامت بسته خدمات توانبخشی را برای بیماران SMA در نظر گرفته است که این خدمات شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتار درمانی است.

وی همچنین با بیان اینکه داروی مورد نیاز بیماران SMA نیز تحت پوشش بیمه سلامت است گفت: بر اساس مصوبات دو داروی مورد نیاز این گروه تحت پوشش بیمه قرار می گیرد. بر این اساس بیماران باید با سامانه RDA وزارت بهداشت در دانشگاه محل سکونت تماس گرفته و پرونده تشکیل دهند، بنابراین پس از ثبت نام، تعیین نشان در سامانه الکترونیکی نسخه‌نویسی انجام می‌شود. علاوه بر فرانشیز دارویی بیماری های نوع 1 و 2، فرانشیز دارویی صفر می شود، خدمات توانبخشی نیز تحت پوشش قرار می گیرد.

باید بگویم؛ دو دارو بیماران SMA برای اولین بار وارد کشور می شود و لیست بیماران توسط معاونت درمان اعلام می شود و دارو در سامانه ثبت می شود. RDA یا سیستم بیماری های نادر بنابراین برای بیماران قابل دسترسی است طب خوراکیرسید من» از طریق داروخانه های مشخص شده و داروی تزریقی “اسپینارازا” از طریق مرکز درمانی تعیین شده به صورت کاملا رایگان در اختیار بیمار قرار می گیرد و در عین حال اثربخشی آن بررسی می شود تا بر اساس نتایج در مورد ادامه واردات این دو دارو تصمیم گیری شود.

داروی بیماران SMA به قدری گران است که حداقل 95 درصد خانواده های این بیماران توانایی خرید آن را ندارند.


بیشتر بخوانید:

دارو فقط برای 300 بیمار SMA!

عرضه دارو به بیماران مبتلا به SMA تنها برای 300 نفر

حقایق تلخ بیماران سیم کارت/ وعده ای که به نظر می رسد تنها با دستور رئیس جمهور محقق می شود

خبر خوب برای بیماران MSP/ دو نوع پوشش دارویی برای بیماران MSP


دیدگاهتان را بنویسید