سازمان غذا و دارو: پول ملی دارو در حال حاضر حذف نشده است

سازمان غذا و دارو: پول ملی دارو در حال حاضر حذف نشده است

روز جدید رئیس سازمان غذا و دارو گفت: سیاست دولت و وزارت بهداشت ادامه پرداخت ارز ترجیحی برای دارو و تجهیزات پزشکی است. مدیرکل غذا و دارو گفت: ما هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده ایم. ارز برخی از اقلام تولید داخل را اردیبهشت پارسال منتشر کردیم که باید از تولید هم حمایت کند که اقلام جانبی هم بودند یا رتبه بندی محدودی داشتند. الان ارز اکثر داروهای ما ارز دولتی است و منتظریم در دولت و مجلس تکلیف مشخص شود.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: سیاست دولت و وزارت بهداشت ادامه پرداخت ارز ترجیحی برای دارو و تجهیزات پزشکی است.

بهرام دارایی رئیس سازمان غذا و دارو در واکنش به برخی اخبار مبنی بر لغو ارز دولتی داروها گفت: سیاست دولت و وزارت بهداشت بر ادامه پرداخت ارز ترجیحی برای دارو و تجهیزات پزشکی است. مخصوصاً بیماران خاص، صعب العلاج و مزمن.»

حیدر محمدی مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو نیز گفت: هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده ایم. ارز برخی از اقلام تولید داخل را اردیبهشت پارسال منتشر کردیم که باید از تولید هم حمایت کند که اقلام جانبی هم بودند یا رتبه بندی محدودی داشتند. الان ارز اکثر داروهای ما ارز دولتی است و منتظریم در دولت و مجلس تکلیف مشخص شود.

وی افزود: آنها باید این تصمیم را بگیرند و منابع را در این زمینه پیش بینی کنند، تا زمانی که منابع نداشته باشیم نمی توانیم ارز دارو را آزاد کنیم.

محمدی گفت: داروهای برخی بیماری ها خط قرمز ما هستند. ما این داروها را منتشر کردیم، بیمار احساس نمی کند که قیمت دارو بالاست، فقط در این شرایط می توانیم این کار را انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید