عرضه غذا در بریتانیا حیاتی شده است / گران‌ها غذا را حذف می‌کنند


ساعت: 19:50
تاریخ انتشار: 1401/03/14
کد خبر: 1854914

عرضه مواد غذایی در بریتانیا بحرانی شده است و افراد بیشتری به دلیل قیمت‌های بالا، وعده‌های غذایی خود را از دست می‌دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته راشاتودی، افزایش قبوض انرژی منجر به تعطیلی دائمی یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولید کود شیمیایی در بریتانیا شده است و نگرانی‌ها را در مورد تامین مواد غذایی در این کشور افزایش داده است.

بر اساس این گزارش، کارخانه اینس در نزدیکی چستر برای تولید کودهای نیتروژن و دی اکسید کربن مورد استفاده قرار گرفت. این گاز برای بیهوشی حیوانات برای کشتار و بسته بندی گوشت مورد نیاز است.

به گفته نایب رئیس اتحادیه سراسری کشاورزان، تعطیلی این کارخانه ضرر کشاورزانی است که از تورم بالای کودهای شیمیایی رنج می برند.

او گفت: «این در زمانی اتفاق می‌افتد که هزینه‌ها و منابع در معرض خطر بی‌سابقه‌ای قرار دارد.

نایب رئیس اتحادیه سراسری کشاورزان هشدار داد که قیمت بی سابقه کود می تواند کشاورزان را از کشت گندم برای تولید نان منصرف کند. قیمت این محصول از 200 پک در تن قبل از همه گیری کووید-19 به 6625 در تن در سال جاری افزایش یافته است.

رئیس کودهای کود در کنفدراسیون صنایع کشاورزی نیز هشدار داد که تعطیلی کارخانه می تواند فشار بیشتری بر قیمت مواد غذایی وارد کند. اگر به کودهای نیتروژنی دسترسی نداشته باشیم، همه چیز از قیمت شیر ​​و فرآورده های گوشتی در قفسه ها گرفته تا قیمت نان تحت تاثیر قرار می گیرد، بله، زیرا گندم نیاز به پروتئین بالایی دارد که نیتروژن دریافت کند، در غیر این صورت باید وارد کنید. غلات بحران در واردات اوکراین چندان آسان نیست.

بر اساس این گزارش، تورم مواد غذایی در بریتانیا در ماه می به 4.3 درصد رسید که بالاترین سطح از آوریل 2012 است. قیمت ها در فروشگاه ها نیز با سریع ترین سرعت در بیش از یک دهه گذشته افزایش یافته است. قیمت غذا برای اکثر بریتانیایی ها نگرانی اصلی است.

بر اساس گزارش آژانس استاندارد غذا، تعداد افرادی که وعده های غذایی خود را از دست می دهند در سال گذشته افزایش یافته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید