بیگلر در سازمان غذا و دارو نماند!/ آقای وزیر به فکر رفع کمبود دارو باشید


ساعت: 11:25
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909401

کمتر از دو هفته از انتصاب بیگلر به ریاست سازمان غذا و دارو از سوی وزیر بهداشت می گذرد و صبح امروز خبر انتصاب سیدحیدر محمدی به عنوان رئیس سازمان غذا و دارو خبرساز شد. وی برای حل مشکل کمبود دارو در کشور متعهد به تغییراتی در سازمان غذا و دارو شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اجتماعی راه دانا؛ متاسفانه کمبود آنتی بیوتیک و برخی از اقلام پزشکی با افزایش شیوع آنفولانزا در کشور خانواده ها را درگیر کرده است، برخی از اقلام مانند سرم فقط در بیمارستان های دولتی موجود است و مردم برای دریافت آن مجبورند ساعت ها در صف های طولانی در داروخانه ها منتظر بمانند. این روند به جایی رسید که صدای بهارستان نیشینان به گوش رسید تا در جلسه کمیسیون بهداشت و درمان به وزیر بهداشت تذکر داده شده است که هر چه زودتر این مشکل حل شود.

وزیر بهداشت و سخنگوی وزارت بهداشت در این روزها سکوت کردند و به وعده های خود بسنده کردند. معضل مواد مخدر کشور در ماه های اخیر به طور فزاینده ای جدی شده است. این مشکل زمانی به وجود آمد که بیماری آنفلوانزا در کشور شیوع پیدا کرد و سلامت بیماران را تحت الشعاع قرار داد. عدم برنامه ریزی و مدیریت ضعیف وزارت بهداشت برای نظارت بر وضعیت تولید دارو باعث شده تا بیماران ساعت ها در داروخانه ها برای خرید ساده ترین آنتی بیوتیک سرگردان باشند.

مشکلات دارویی به جایی رسید که رئيس جمهوراو ظرف یک هفته دو بار در این مورد واکنش نشان داد و خواستار رسیدگی شد بحران کمبود دارو در کشور و با عاملان آن برخورد کرد.

واکنش رئیس جمهور به مشکل کمبود دارو

سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور اخیرا در واکنش به کمبود دارویی اخیر کشور گفت: «کسی که مسئول سلامت جان مردم است باید کمبود احتمالی را پیش بینی می کرد.» شرکت های دارویی که موظف به تولید بودند چرا تولید نکردند؟ اگر مدیران این دو شرکت تخلف کردند، قطعا باید برکنار شوند.

دارو کمیاب شد. درخواست رئیس سازمان غذا و دارو!

در پی واکنش شدید رئیس جمهور بهرام ساینا به دلیل بحران مالی، وی پس از یک سال ریاست سازمان غذا و دارو از سمت خود استعفا داد.

دارو کمیاب شد. بیگلر سرپرست سازمان غذا و دارو شد!

وزیر بهداشت بلافاصله استعفای بهرام حجنا از سمت معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو را پذیرفت و محمود بیگلر از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران را به سمت سرپرست سازمان غذا و دارو منصوب کرد. سازمان.

در زمان انتصاب رئیس سازمان غذا و دارو تنها شاهد واردات دارو به کشور و وعده های مسئولان وزارت بهداشت برای رفع کمبود دارو در آینده نزدیک بودیم. به نظر می رسد سیاست جدید وزارت بهداشت در برخورد با پیگیری مشکلات مردم، سکوت و بی مسئولیتی روشن و واضح است، مشکلی که بارها در وزارت بهداشت دیده شده عدم مدیریت صحیح است، چرا که در دوران بحران ، مسائل مهم مرتبط با سلامت انسان مورد غفلت قرار گرفت

دارو هنوز کمیاب است. حیدری رئیس سازمان غذا و دارو شد!

در کمتر از 14 روز، سید حیدر محمدی وزیر بهداشت رئیس سازمان غذا و دارو منصوب شد، اگرچه تا عصر دیروز خبری از انتقال نبود و بیگلر آنقدر مطمئن بود که در سازمان غذا و دارو می ماند که قصد داشت تیم جدیدی بسازد، با وجود اینکه پنجشنبه دو تغییر در جانشینی او مشاهده شد، اما ما بودیم.

وزیر بهداشت همزمان با صدور حکمی سیدحیدر محمدی را به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو منصوب کرد که هنوز حکم وی در پایگاه وبادا منتشر نشده است. حال سوال اینجاست که در وزارت بهداشت چه خبر است؟! وزیر آیا بهتر نیست به جای تغییر روسا به فکر رفع کمبود دارو باشیم؟! با تغییرات معجزه ای نخواهد بود!

دیدگاهتان را بنویسید