دستور رئیس جمهور برای تسریع در تحویل اقلام دارویی/ آیا بیگلر سکان هدایت سازمان غذا و دارو را به دست می گیرد؟!


ساعت: 10:03
تاریخ ارسال: 08/04/1401
کد خبر: 1906074

در حالی که محمود بیگلر به عنوان رئیس سازمان غذا و دارو انتخاب شد اما شنیده می شد وزیر بهداشت گزینه دیگری را برای ریاست این سازمان حاشیه ای معرفی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه اجتماعی راه دانا؛ این روزها شاهد شیوع زودهنگام بیماری ها هستیم ویروس مسری ما در کشور مانند آنفولانزا هستیم، بنابراین آمارها از روند افزایشی این بیماری در بین خانواده ها حکایت دارد. متاسفانه کمبود آنتی بیوتیک و برخی از اقلام پزشکی این روزها باعث سرگردانی خانواده ها شده است، برخی از اقلام مانند سرم فقط در بیمارستان های دولتی موجود است و مردم برای تهیه آن مجبورند ساعت ها در صف های طولانی در داروخانه ها منتظر بمانند.

روزانه 15000 نفر در کشور به آنفولانزا مبتلا می شوند

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت درباره وضعیت آنفولانزا وی بیان کرد: در حال حاضر 30 هزار بیمار تنفسی به صورت سرپایی در بیمارستان های کشور حضور دارند که آزمایشات نشان می دهد بیش از 50 درصد این افراد مبتلا به آنفلوآنزا هستند.

وی همچنین علت همه گیر شدن ناگهانی آنفولانزا در سال جاری را این بود که بعد از دو یا سه سال ماسک ها برداشته شد و در این صورت اپیدمی ایجاد شد. و برای آنفولانزای اولیه آنتی بیوتیک تجویز نکنید.

به گفته معاون وزیر بهداشت در حال حاضر اوج آنفولانزا داریم و بر این اساس بیماری های تنفسی افزایش می یابد.

توجه؛ اپیدمی آنفولانزا آغاز شده است!

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به شروع همه‌گیری آنفولانزا همچنان به مردم توصیه می‌کنیم از ماسک استفاده کنند.

وی همچنین با بیان اینکه در کجای تاریخ سابقه تحریم کشوری در بحبوحه بیماری همه گیر وجود داشته است، گفت: در ابتدای کار دولت تنها 18 میلیون واکسن تزریق شد و فقط پرسنل بهداشتی و تعدادی پرسنل عالی افراد در معرض خطر واکسینه شدند، اما اکنون بیش از 155 میلیون واکسن تزریق شده است.

امروزه بسیاری از شهروندان در تهیه سرم و شربت آنتی بیوتیک برای کودکان با مشکل مواجه هستند. زوج رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس وی در نامه ای به رئیس جمهور این سوال را مطرح کرد کمبود محصولات دارویی سرم های فوق و تزریقی که به ویژه کودکان و سالمندان را تهدید می کند در اسرع وقت برطرف شده و تمهیدات لازم برای جلوگیری از کمبود و تامین ذخایر لازم برای کارخانه های تولیدی و تلویزیونی اندیشیده شده است. نتایج اقدامات انجام شده به این کمیسیون گزارش شده است.

واکنش رئیس جمهور به کمبود دارو/مسئله مدیران خاطی باید حذف شود

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور واکنش کمبود دارو اهیر گفت: او که مسئول سلامت جان مردم است باید کمبود احتمالی را پیش بینی می کرد.
شرکت های دارویی که موظف به تولید بودند چرا تولید نکردند؟ اگر مدیران این دو شرکت تخلف کردند قطعا باید برکنار شوند.

بهرام ساینا استعفا داد

با توجه به بحران دارویی، بهرام حسن پس از یک سال ریاست سازمان غذا و دارو از سمت خود استعفا داد و بلافاصله محمود بیگلر وزیر بهداشت را به عنوان رئیس سازمان غذا و دارو منصوب کرد.

محمود بیگلر رئیس سازمان غذا و دارو شد

با توجه به اینکه محمود بیگلر به عنوان رئیس سازمان غذا و دارو انتخاب شده است، اما شنیده ها حاکی از آن است که وزیر بهداشت گزینه دیگری را برای ریاست این سازمان حاشیه ای معرفی خواهد کرد، آیا کارساز خواهد بود یا خیر؟ هم رئیس جمهور در جلسه شورای وزیران دستور تحویل سریع تجهیزات پزشکی را صادر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید