داروی “ایلیا” منجر به نابینایی می شود


ساعت: 13:32
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1901191

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو نسبت به عوارض شدید منجر به کوری داروی «ایلیا» که به صورت غیرقانونی در شبکه های اجتماعی عرضه می شود، هشدار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر حسین سومیلی مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با تاکید بر ممنوعیت فروش دارو در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گفت: با توجه به حساسیت شرایط نگهداری دارو، تنها راه مطمئن برای تهیه آن در داروخانه و زیر نظر مسئول فنی است. بنابراین در غیر این صورت تضمینی برای تایید وضعیت سلامت دارو وجود ندارد و عوارض ناشی از مصرف دارو قابل ردیابی نیست.

وی افزود: با توجه به اینکه داروی Eylea (افلیبرسپت) 40 میلی گرم در میلی لیتر در یخچال نگهداری می شود و شرایط نگهداری آن بسیار حائز اهمیت است، تهیه و مصرف این دارو توسط شبکه های اجتماعی عوارض شدیدی از جمله نابینایی را به دنبال داشته است به طوری که سازمان غذا و دارو برای ردیابی و برخورد با آنها به پلیس فتا معرفی شد.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، شاملی بار دیگر با تاکید بر اینکه تنها مرجع تایید شده برای تهیه دارو، داروخانه است، گفت: در حال حاضر خرید و فروش دارو در اینترنت، بسترها و شبکه های اجتماعی ممنوع است. غیر مجاز است و توسط مقامات نظارتی تنظیم می شود. تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید