رئیس سازمان غذا و دارو: افزایش قیمت داروها همیشه کمتر از تورم در کشور بوده است.

رئیس سازمان غذا و دارو: افزایش قیمت داروها همیشه کمتر از تورم در کشور بوده است.

روز جدید بهرام دارایی رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تورم سلامت همواره کمتر از سایر بخش ها است، گفت: آنچه مهم است پوشش بیمه داروها برای جلوگیری از افزایش پرداخت از جیب مردم است.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تورم در حوزه سلامت همواره نسبت به سایر بخش ها کمتر است، گفت: پوشش بیمه داروها برای عدم افزایش پرداخت از جیب مردم بسیار مهم است.

بهرام دارایی با اشاره به کمبود دارو گفت: ما در زمینه تحریم ها یکسری مشکلات بین المللی داریم. در عین حال برخی از مواد اولیه یا داروها در دنیا با کمبود مواجه هستند.

وی درباره گرانی دارو افزود: در عین حال طرح بحث گرانی کار درستی برای افزایش قیمت داروها نیست. چون همه ساله همه اجناس و حقوق و …. در کشور گرانتر هستند که همواره در حوزه بهداشت و درمان کمتر از تورم در کشور بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تورم پزشکی 30 درصد بود، گفت: در حالی که تورم رسمی در کشور بیش از این بود. بنابراین افزایش قیمت دارو همواره کمتر از تورم در کشور بوده است.

به گزارش کانال تلگرامی سازمان غذا و دارو، وی تاکید کرد: پوشش بیمه داروها مهم است تا مبالغ مطلق پرداختی از جیب مردم افزایش پیدا نکند.

دیدگاهتان را بنویسید