صدور 6 مجوز جدید سرمایه گذاری خارجی در استان خراسان جنوبی


ساعت: 10:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855293

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی مطرح کرد؛

ذاکرجان از صدور 6 مجوز سرمایه گذاری خارجی در استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرتضی ذاکرجان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد استان در حوزه سرمایه گذاری خارجی گفت: از زمان جدایی استان تاکنون یک میلیون و 143 هزار دلار سرمایه گذاری برای 27 پروژه در استان تصویب کرده ایم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه 11 طرح دارای مجوز سرمایه گذاری خارجی هستند و در حال بهره برداری هستند، ادامه داد: سرمایه گذاری در این طرح ها 69.7 میلیون دلار است.

وی گفت: پروژه های فعال و جاری در استان شامل استخراج و بهره برداری زغال سنگ، چدن خاکستری، پکیج مصالح ساختمانی، بسته بندی حبوبات، حبوبات و برنج، نیروگاه خورشیدی خوسف 10 مگاواتی، نیروگاه بشرویه 1 مگاواتی، خرید سهام شرکت تولیدی و معدنی فلوراسپار طبس نیروگاه خورشیدی 7 مگاواتی سربیشه تولید بتن آماده برش انواع سنگ گرانیت و تولید محصولات بتنی.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی نیز با اشاره به دو پروژه سرمایه گذاری خارجی در حال ساخت در استان گفت: پروژه تولید بلوک های معمولی کربنی و فولادی کم آلیاژ و واحد تولید کیسه های پلاستیکی تک لایه با سرمایه گذاری. 75.6 میلیون دلار در حال انجام است.

ذاکریان با بیان اینکه 9 طرح سرمایه گذاری در حال پیگیری و در دست گرفتن مجوز و واگذاری زمین است، گفت: میزان سرمایه گذاری این طرح ها بالغ بر 402 میلیون دلار است.

به گفته وی میزان سرمایه گذاری خارجی دریافتی تاکنون بالغ بر 88.5 میلیون دلار در 12 طرح سرمایه گذاری در استان جذب کرده است.

وی با اشاره به عملکرد 50 روزه استان در سال جاری گفت: میزان سرمایه گذاری مصوب در پایان سال گذشته 991 میلیون دلار است که امسال به یک میلیون و 143 هزار دلار رسیده و 15 درصد افزایش نشان می دهد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: 16 طرح دارای مجوز سرمایه گذاری در استان تا پایان سال گذشته با صدور 6 مجوز جدید تا پایان اردیبهشت به 22 پروژه رسید که 37 درصد رشد داشت.

وی گفت: 2 درخواست سرمایه گذاری جدید توسط سرمایه گذاران خارجی چینی در شهرستان های خوسف و زیرکوه ارائه شده و در حال پیگیری صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی هستیم. در زمینه سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و محیط زیست نیز دنبال سرمایه گذاران قطری بودیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: کاربردهای جدید سرمایه گذاری در حوزه های طرح های صنعتی، استخراج، فرآورده های نفتی، خدمات آموزشی و پزشکی و صنایع تبدیلی کشاورزی که رشد خوبی را در سال 1401 برای آنها پیش بینی می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید