رتبه سیزدهم خراسان جنوبی از نظر سرمایه گذاری خارجی


ساعت: 09:22
تاریخ انتشار: 21.08.1401
کد خبر: 1910209

سوره تبار گفت: خراسان جنوبی در سال گذشته با سرمایه گذاری 800 هزار یورویی در رتبه سیزدهم سرمایه گذاری خارجی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، محسن سورهی تبار عصر جمعه در بازدید از مرکز خدمات سرمایه گذاری خراسان جنوبی اظهار داشت: سال گذشته 24 استان کشور در جذب سرمایه گذار خارجی و ارزی تلاش کردند و موفق شدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور ادامه داد: علیرغم اینکه برخی استان ها نسبت به خراسان جنوبی از نعمت های بیشتر، موقعیت جغرافیایی بهتر و شرایط سرمایه گذاری فراوان برخوردار بودند، این استان خوش درخشید و موفق به جذب سرمایه گذار شد.

به گفته وی میزان سرمایه گذاری خارجی انجام شده در کشور در سال گذشته 479 میلیون یورو بوده که سهم استان خراسان جنوبی از این میزان 800 هزار یورو تعیین شده است.

سوره تبار گفت: خراسان جنوبی امسال سه طرح بزرگ سرمایه گذاری خارجی مصوب دارد که طرح کلان با 300 هزار دلار برش سنگ گرانیت و 69 میلیون دلار برای پروژه کنسانتره سنگ آهن زیرکوه به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به جایگاه این استان در جذب سرمایه گذاری خارجی، آینده بسیار خوبی را برای استان می بینیم که یکی از شرایط آن صدور مجوز سرمایه گذار حداکثر ظرف مدت 48 ساعت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور با تاکید بر اینکه هم اکنون در جهاد اقتصادی هستیم، افزود: در گذشته هر استان باید 10 فرصت سرمایه گذاری را معرفی می کرد، اما اکنون انتظار داریم هر شهرستان در خراسان جنوبی این کار را انجام دهد. شناسایی و شمارش 10 فرصت سرمایه گذاری

وی بیان کرد: یکی از اولین اطلاعیه های وزیر کشور معرفی مجوزهای سرمایه گذاری بی نام بود که نقش مهمی در جذب سرمایه گذار دارد و بسیاری از استان ها این کار را انجام داده اند.

سروه تبار در پایان گفت: در هیئت گفت وگوی دولت و بخش خصوصی، اتاق بازرگانی دست راست استاندار است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و اتاق های تعاون نیز باید فعال تر باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید