سرمایه گذاری 70 میلیون یورویی شرکت ایتالیایی در معادن فلوراید خراسان جنوبی


ساعت: 12:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۷
کد خبر: 1898008

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از سرمایه گذاری 70 میلیون یورویی شرکت ایتالیایی ایراسکو در معادن فلوئور و فرآوری این ماده معدنی در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقعباس جرجانی امروز در نشست سرمایه گذاری شرکت ایراسکو در معادن فلورین استان با بیان اینکه شرکت ایراسکو در ایتالیا به ثبت رسیده و در زمینه تامین ماشین آلات فرآوری و صنایع معدنی فعالیت می کند، افزود: در اولین دوره شرکت ایراسکو ثبت شده است. در فاز این سرمایه گذاری، تولید حدود 40 هزار تن آلومینیوم فلوراید در شهرستان طبس پیش بینی شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: این سرمایه گذاری نیز با همکاری شرکتی در ایتالیا انجام می شود که در این راستا شاهد تحول بزرگی در فرآوری ماده معدنی با ارزش فلورین و صنایع مرتبط با آن خواهیم بود. این ماده معدنی به ویژه فلوراید آلومینیوم در حومه شهر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فلوراید آلومینیوم به عنوان یکی از مواد اولیه تولید آلومینیوم وارد کشور می شود و در صورت تولید داخل کشور نیازی به واردات این محصول نخواهد داشت، گفت: فلوئور و سایر مواد معدنی مورد نیاز برای تولید این محصول. فلوراید آلومینیوم در بازار داخلی استان وجود دارد و مشکلی از نظر تامین مواد اولیه در این زمینه نداریم.

جرجانی با بیان اینکه معادن فلوئور استان در طبس و نهبندان قرار دارد، گفت: بیشترین ذخایر فلوئور کشور در حال حاضر در خراسان جنوبی است.

وی افزود: به منظور برنامه ریزی بهتر و منسجمتر برای سرمایه گذاری در این حوزه، جلساتی با حضور معدنچیان و خریداران و استفاده کنندگان مواد معدنی فلورین در کشور به ویژه تولیدکنندگان آلومینیوم برگزار می شود.

باید بگویم؛ نشست سرمایه گذاری ایراسکو در معادن فلورین استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان، معاون توسعه معادن و صنایع معدنی ریاست جمهوری برگزار شد. ایمیدرو و در قالب ویدئو کنفرانس با مدیرعامل ایراسکو در ایتالیا برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید