1300 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی با نیت شهدای استان مارکز به بهره برداری رسید.

ساعت: 21:18
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795931

سردار کریمی گفت: ساماندهی بیش از یک هزار و 250 گروه جهادی در استان، راه اندازی بیش از 700 صندوق قرص الحسنه و 50 تعاونی از جمله اقدامات زیرساختی در حوزه محرومیت زدایی و خدمات انسانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی امشب در اجلاس منطقه ای مدیران حفاظت از یادمان ها و توزیع ارزش های دفاع مقدس که با حضور استان های البرز، قم، تهران و مرکزی در اراک برگزار شد، اظهار داشت: در این راستا به دلیل عدم موفقیت در حوزه دفاع مقدس، این امر موجب شده است تا بتوانیم از این حیثیتی استفاده کنیم. ، اجتماعی، فرهنگی، محرومیت زدایی، تحقیق و توسعه، هنری و تبلیغی، زیرساختی و عمرانی و خدماتی در دستور کار قرار گرفت و امروز با گام های بلندی که در این راستا برداشته اید به جریان ارزشی قوی در استان تبدیل شده است.

وی افزود: بیش از 3000 شخصیت فرهنگی و مردمی از اقشار مختلف در طول شورای شهدای استان فعال و سازماندهی شدند. در قالب مرحله دوم دنبال می کنیم.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: 25 کمیسیون و 16 کارگروه تخصصی در ستاد کنگره شهدای استان مرکزی تشکیل شد و اتاق های فکر در کارگروه ها و کمیسیون ها تشکیل شد و امروز کنگره شهدای استان مرکزی برگزار شد. استان مرکزی در بسیاری از مناطق الگویی برای سایر استان ها شده است.

وی گفت: در اولین گام کنگره شهدا پس از تکمیل آمار و اطلاعات 6200 شهید استان و تدوین فرهنگنامه 23 جلدی شهدا، کار کارگروه آمار و اطلاعات متوقف نشد.

سردار کریمی افزود: در حوزه محرومیت زدایی و خدمت به مردم حرکت های بزرگی به برکت کنگره شهدا و همچنین نیازمندان به برکت کنگره شهدا راه اندازی شده است.

وی گفت: ساماندهی بیش از 1250 گروه جهادی در استان، راه اندازی بیش از 700 صندوق قرص الحسنه و 50 تعاونی از جمله اقدامات زیربنایی در حوزه محرومیت زدایی و خدمات انسانی است. حاصل این اقدامات اجرای بیش از 1300 طرح عمرانی و محرومیت زدایی در 4 سال گذشته، اجرای بیش از 100 کیلومتر کانال آب کشاورزی و تحویل بیش از 700 مسکن به محرومان و 1500 سری جهیزیه در شهرستان است. دو سال گذشته به برکت کنگره شهدا به شدت مورد آزار و اذیت قرار خواهند گرفت.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: یکی دیگر از دستاوردهای مهم کنگره شهدای استان مرکزی برپایی قرارگاه های معرفتی با هفت اقلیم و طرح شهید مجید ایزدپناه است. تاکنون بیش از 3700 نفر هفت اردوی اقلیمی و 62 هزار دانش آموز را گذرانده اند، ادامه داد: طرح شهید ایزدپناه در دو دوره در استان مرکزی اجرا می شود و قطعا با ریشه کنی بیماری عروق کرونر تسریع خواهد شد.

وی در این خصوص گفت: همچنین بیش از 200 عنوان کتاب در حوزه انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره)، اندیشه مقام معظم رهبری، دفاع مقدس و مقاومت به برکت کنگره شهدای استان تهیه و منتشر شد که نهضت تهیه کتاب و تولید محتوا با قوت ادامه خواهد داشت.

سردار کریمی خاطرنشان کرد: محبوبیت، رویکرد جوانان، هم افزایی و مشارکت همه جانبه در استان و تکیه بر توانمندی ها و ظرفیت های داخلی از مهمترین دلایل موفقیت و برتری کنگره شهدای استان مرکزی است و امروز آمادگی کامل برای انتقال تجربیات را داریم. به استان های دیگر داریم که این مشکل در دو سال اخیر تشدید شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید