بهره برداری از 76 پروژه محرومیت زدایی و عمرانی در هفته بسیج

ساعت: 13:20
تاریخ انتشار: 1400/08/29
کد خبر: 1785738

سیاوش مسلمی گفت: در هفته بسیج در مازندران حدود 76 پروژه در حوزه محرومیت زدایی و عمرانی به بهره برداری می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، سردار سیاوش مسلمی صبح امروز در دیدار فرماندهان بسیج با نماینده ولی فقیه در مازندران در مراسم گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: با نظام مقدس جمهوری اسلامی سربلند و پیروز باشیم.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه یک میلیون و 300 هزار بسیجی در استان مازندران فعال هستند، افزود: این بسیجیان در چهار هزار و 200 پایگاه مقاومت و 230 حوزه مقاومت در استان مازندران از گلوگاه تا رامسر بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، انقلاب و حفظ و حراست فعالیت می کنند. انتشار دستاوردهای انقلاب».

وی یادآور شد: همچنین بسیجیان در قالب 22 گروه در تمامی ادارات و نهادها فعالیت می کنند و منشأ خیرات و برکت هستند.

مسلم گفت: در بیش از 40 سالی که به برکت انقلاب می گذرد، بسیج توانسته است فرصت ایجاد کند و تهدیدات را به دشمن بازگرداند. دور هم جمع شده از کوچه و کوچه برای آینده انقلاب اسلامی، امروز ثمرات و برکات زیادی در سطوح مختلف دارد.

وی به تلاش والای بسیجی برای حضور در خط مقدم مقابل ولیعهد اشاره کرد و گفت: بسیجی با دست خالی مقابل ولیعهد ایستاد و این تلاش بزرگ جز با تفکر بسیجی صورت نگرفت. برای تاج و حمایت از مجروحان با کمک خیرین پایگاه ها و مناطق مقاومت هزینه می کند.

مسلمی با بیان اینکه امروز بهترین راه مقابله با استکبار خدمت به مردم است، افزود: خدمت باعث ایجاد امید می شود. آنچه دشمن به دنبال آن است ایجاد یأس و ناامیدی است که با خدمت به موقع به مردم خنثی می شود.

وی با بیان اینکه هفته بسیج از 29 آبان ماه آغاز و تا 5 آذر ادامه دارد، افزود: برنامه های این هفته با شعار “بسیج “بعضی ها” در روستا برگزار می شود.

مسلمی از اجرای 61 برنامه در حوزه های سیاسی، اقتصادی، ورزشی، علمی، فرهنگی و غیره خبر داد. در هفته بسیج گفت: اجرای 9044 برنامه در دستور کار قرار دارد.

دیدار با 1127 خانواده شهید، دیدار با 910 خانواده شهید، برگزاری 605 یادمان شهدا به عنوان شهرت محله به صورت آنلاین و حضوری، برگزاری 2124 مسابقه ورزشی انفرادی و تیمی، برپایی 78 نمایشگاه هفته بسیج در تمامی شهرها، نواحی و مناطق و از جمله برگزاری 846 جلسه مجازی و حضوری، اجرای 1725 گشت رضوی، برپایی 267 اردوی جهادی، تولید 195 فیلم و تولید فرهنگی و هنری، راه اندازی 28 پویش سایبری و … و افزود: افتتاح پروژه های محرومیت زدایی و محرومیت زدایی تعمیرات اساسی، تولید 720 دقیقه برنامه تلویزیونی تولیدات بسیج در قالب 42 برنامه به مناسبت چهل و دومین سالگرد تشکیل بسیج و معرفی بسیج نخبگان در قالب جشنواره اسوه نیز در دستور کار قرار دارد. .

مسلمیم در ادامه با بیان اینکه در هفته جاری حدود 76 پروژه در حوزه محرومیت زدایی و عمران راه اندازی می شود، ادامه داد: 20 طرح، افتتاح 78 سمینار و صندوق قرض الحسنه در مجموع با حدود 28 میلیارد تومان را در دستور کار داریم. هفته پرونده بسیج.

به گفته فرمانده سپاه کربلای مازندران در بحث محرومیت زدایی در حوزه عمرانی امسال سالانه 760 میلیارد تن پروژه داریم و 2400 پروژه عمرانی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در بحث تامین و توزیع پوشاک، پوشاک، لوازم التحریر، تبلت، نوشت افزار و … حدود 943 هزار و 724 مورد با 28 میلیارد تن اعتبار با کمک خیرین از پایگاه ها و حوزه های مقاومت برداشت شد. گفت: حدود 7 میلیارد تومان برای پیشگیری تاج هزینه شده است که در مجموع 127 میلیارد تومان در حوزه کمک های مومن، در مجموع 134 میلیون تومان در 1400 خدمت ارائه شده است.

مسلمی با بیان اینکه حدود 15 میلیارد تن شغل بابت تسهیلات اشتغال زایی پرداخت می شود، یادآور شد: سال گذشته حدود یک میلیون اصله نهال به نام کشت چوب کاشته شد و امسال 2 میلیون تن کاشت می شود.

فرمانده سپاه کربلا از راه اندازی دهکده مقاومت اقتصادی خبر داد و گفت: در این روستا کارجویان آموزش های لازم را در صحنه و عمل خواهند دید.

مسلمی با اشاره به اینکه مساحتی بالغ بر هزار جریب برای کشت گندم مناسب است، گفت: در سال اول (97) پنج هکتار برای کشت گندم پیش بینی شده بود و امسال میزان برداشت به دو هزار و 17 هکتار افزایش یافت. و امسال قصد داریم 10000 هکتار از مزارع را تحت پوشش قرار دهیم.

وی به اجرای طرح ناحیه مهدوی در نواحی استان اشاره کرد و گفت: ائمه جمعه شهرستان ها به عنوان کارمند قرارگاه محله مهداوی معرفی شدند و تمامی حوزه های مقاومت و پایگاه های مقاومت و اعضای شورا در اجرای این طرح توجیه شدند. با کمک توانایی های مردم همان محله حل می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید