مسئولیت امروز ما مبارزه با فساد و انحراف است. اگر حوزه های انتخابیه در ماموریت خود عقب بمانند ، نمی توان به گام دوم انقلاب سرعت بخشید.

زمان: 14:05
منتشر شده در: 1400/07/17
کد خبر: 1774584

حجالاسلام عبادی زاده گفت: مسئولیت امروز ما مبارزه با فساد و انحرافات است و باید آستین ها را بالا زده و برای ایفای نقش م ourثر خود آماده شویم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز ؛ حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت: امروز ما رسالت بزرگی را بر عهده داریم رسالت تمدن اسلامی «اولین ستون تمدن سخت افزار آن است و رکن دوم نرم افزار است که شامل حوزه های دانش ، اخلاق ، شیوه زندگی اسلامی و فرهنگ عمومی جامعه است که قسمت اصلی آن حوزه است.

وی افزود: حوزه های علمیه نقش بسیار مهمی در ایجاد جامعه اسلامی و تنظیم شیوه زندگی یک جامعه بر اساس سبک زندگی اسلامی دارند. رکن سوم تمدن ، گسترش فرهنگ تمدن است که نقش حوزه در آن بسیار مهم است. ایده تمدن ابتدا باید در جامعه شکل بگیرد و بنابراین این رکن بر دو ستون دیگر برتری دارد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: اگر امروز بخواهیم تمدن جدید اسلامی را کشف کنیم ، نقش حوزه های علمیه در حوزه اندیشه و فرهنگ بسیار مثر است. ابزارهای تمدن در بیانیه ای در مورد گام دوم انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب آمده است. نقش حوزه های علمیه در زمینه گسترش مرزهای دانش و حوزه های تحقیق بسیار مهم است. تحقیقات کاربردی ، متناسب با نیازهای جامعه ، رسالت حوزه های علمیه است.

عبادی زاده گفت: سبک زندگی اسلامی مسئله بسیار مهمی است که امروز باید در حوزه های علمیه به آن پرداخته شود. امروزه سکان اخلاق و معنویت جامعه در دست حوزه های علمیه است. حوزه باید برای اشاعه فرهنگ دینی در جامعه و ارتقای سطح معنویت جامعه آمادگی بیشتری داشته باشد. کسانی که نقش اصلی را در این زمینه ایفا می کنند حوزه های علمیه هستند.

وی ادامه داد: تفکر اقتصادی مقاومت باید از خانواده آغاز شود. انتخاب بندرعباس به عنوان شهری خلاق در زمینه صنایع دستی نشان می دهد که ماموریت ما برای تقویت صنایع دستی و تشویق خانواده ها در این زمینه بسیار مهم است. نقش حوزه های علمیه در مبارزه با فساد ، روشنگری و تبیین حقایق و هدایت حرکت تقاضا به سمتی که در راستای اهداف انقلاب اسلامی باشد بی بدیل است.

سخنگوی مقام معظم رهبری در هرمزگان گفت: مسئولیت امروز ما مبارزه با فساد و انحراف است و باید آستین ها را بالا زده و برای ایفای نقش م ourثر خود آماده شویم. حرکت و شتاب ما متناسب با گام دوم اسلام انقلاب

سمینارهای حوزه دانش ، مهارت و جامعه باید آمادگی بهتری داشته باشند تا اگر حوزه های علمیه از رسالت خود عقب ماندند ، گام دوم انقلاب را نمی توان تسریع کرد.

عبادی زاده گفت: امیدوارم با نگاه به بیانیه گام دوم انقلاب و مسیر تمدن اسلامی ، فعالیت حوزه های علمیه تسریع شود. امروز حوزه های علمیه هرمزگان خود را برای ایفای این نقش آماده می کنند.

وی با یادآوری یاد حجت عبدالمحمود جهانگیری مدیر سابق حوزه علمیه خواهران هرمزگان که از دست دادن و شتابزدگی وی به دیار باگی ضایعه ای غم انگیز برای استان هرمزگان بود ، گفت: تسریع مسیر تمدن اسلامی در گام دوم انقلاب.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید