800 میلیارد ریال برای سفر وزیر نیرو به حوزه انتخابیه تربت حیدریه اعتبار شد.


ساعت: 09:33
تاریخ انتشار: 08/05/1401
کد خبر: 1906019

زنگنه گفت: در سفر وزیر نیرو به تربت حیدریه و رسیدگی به مشکلات سه شهرستان این منطقه در مجموع 800 میلیارد ریال به حوزه تامین آب و برق اختصاص یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ وی بیان کرد: بر اساس دستور وزیر نیرو مقرر شد اعتبار 35 میلیارد تومانی مربوط به تامین آب تربت حیدریه در تخصیص 100 درصدی امسال لحاظ شود و این پروژه تا پایان سال جاری به اتمام برسد. اواخر آوریل 1402.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص پروژه انتقال آب شرب دولت آباد به گلسرا به طول 8 کیلومتر علاوه بر اعتبار موجود، 100 میلیارد ریال دیگر نیز برای این منظور در نظر گرفته شده است که امیدواریم در آینده این پروژه به اتمام برسد. دو ماه. رسیدن

نماینده مردم تربت حیدریه گفت: در خصوص مخازن آب شرب مورد نیاز فیض آباد و شادمهر شهرستان مه ولات اعتبار برای احداث مخزن چهار هزار مترمکعبی فیض آباد و هزار مترمکعبی برای شادمهر به مبلغ 150 مصوب شد. میلیارد ریال و در محل احداث شد.100 میلیارد ریال برای تنش آبی و 50 میلیارد ریال اعتبار مصوب منابع استانی بود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: در خصوص بهره برداری از تصفیه خانه شهر ولی عصر (عجل الله) مقرر شد قرارداد BOT با شرکت های متقاضی خرید فاضلاب پیگیری شود. از جمله نیروگاه رشید و البته بر اساس مصوبه قانونی آب مورد نیاز، با دستور وزیر آب فاضلاب شهرداری ها که حدود 30 درصد است تامین شد.

وی بیان کرد: در خصوص نیروگاه فشار قوی مه ولات و تربت حیدریه مقرر شد امسال توزیع 100 درصد اعتباری داشته باشد و اوایل سال آینده افتتاح شود.

زنگنه ادامه داد: علاوه بر روستاهای مشمول طرح محرومیت زدایی، 25 روستای دیگر، حدود 10 روستا در منطقه تربت حیدریه و 15 روستا در زاوه و مه ولات که با مشکل آب شرب مواجه هستند، از محل محرومیت زدایی اعتبار دریافت خواهند کرد. سایت.

به گفته وی، در خصوص روشنایی ورودی سه شهرستان تربت، حیدریه، زاوه و مه ولات و روستاهایی که در مسیر اصلی قرار دارند، علاوه بر اعتبارات قبلی بالغ بر 100 میلیارد ریال دریافت کرده ایم.

به گفته زنگنه، در خصوص سایر درخواست‌ها مقرر شد موارد در وزارتخانه بررسی و دستورات لازم اتخاذ شود، همچنین درخواست چاه‌زنی از سوی شهرداری چخماق شهرستان زاوه نیز انجام شد که این موضوع نیز توسط یک دستگاه قضایی حل شد. دستور وزیر محترم نیرو.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید