ایجاد ردیف بودجه ویژه ۷ پروژه عمرانی در حوزه انتخابیه تربت حیدریه


ساعت: 09:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821029

زنگنه از ایجاد خط ویژه 7 پروژه عمرانی در حوزه انتخابیه تربت حیدریه پس از سال ها خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با صبح توس؛ وی بیان کرد: قانون بودجه در پیوست 1 طرح ها و پروژه های تملک سرمایه یا همان طرح های عمرانی را درج کرده است.

وی افزود: این پروژه ها پروژه هایی هستند که از وزارت متبوع و سازمان برنامه – بودجه مجوز دریافت کرده اند و دارای رتبه و اعتبار پروژه ملی هستند.

زنگنه تاکید کرد: مسیر تخصیص سفارش مستقل به طرح ها و پروژه های عمرانی از جدول 20 قانون بودجه می گذرد و پروژه هایی که در این جدول نظم دارند، تحقیقات خود را آغاز کرده و حتی پس از اخذ تاییدیه از مسئولان اقدام به ساخت آنها می کنند. شروع های مربوطه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: طرح های مندرج در جدول 20 دارای 4865 میلیارد ریال اعتبار بر اساس ردیف 50009 جدول شماره 9 قانون بودجه 1401 است که صرف مطالعه، تنظیم اسناد و گاهاً پس از اخذ می شود. مصوبات لازم تکمیل و ساخته شده است.

وی تاکید کرد: شهرهای تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در چند سال اخیر نتوانستند ردیف های جدید ساخت و ساز در بودجه داشته باشند، این در حالی است که برخی از شهرهای کشور بیش از 10 ردیف بودجه ویژه دارند و این کمبود ردیف بودجه نیز باعث می شود. جمع آوری کمک های مالی غیر ممکن است

زنگنه گفت: تنها خطوط عمرانی در سال های اخیر به استثنای دانشگاه تربت حیدریه و علوم پزشکی از جمله بیمارستان زاوه و امام حسین(ع) بخشی از بهسازی یا دو انسداد راه های استان است. و همچنین طرح آبرسانی تربت حیدریه و فرودگاه شهید مدرس که از اواسط دهه 80 شروع به کار کرده است.

وی با بیان اینکه امسال علاوه بر ردیف های قبلی و افزایش چشمگیر بودجه آنها، 7 پروژه جدید به ردیف های جدول 20 بودجه 1401 اضافه شده است، اظهار داشت: در سال 2018 نیز 7 پروژه جدید به ردیف های بعدی اضافه شده است. وی گفت: این پروژه ها عبارتند از: تحقیق و ساخت کتابخانه مرکزی، مجتمع بارگاهی، مجتمع فنی حرفه ای تربت حیدریه و همچنین بزرگراه باغچه-تربت حیدریه، بزرگراه تربت حیدری-دوغارون و باند دوم دولت آباد-چهمک-جعفرآباد و مسیر اصلی. جاده تربت حیدریه بیگ_ ریوش. است.

زنگنه خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته طی نامه‌هایی به دستگاه‌های ذیربط در استان درخواست تسریع در تحقیقات لازم برای اخذ مجوز ماده 23 قانون الحاق 2 و اخذ اعتبار مربوطه را داشته‌ایم.

وی افزود: علاوه بر طرح های فوق، دو پروژه راه اصلی رباط سنگ – کدکان – ماروس نیشابور و همچنین جاده اصلی تربت حیدریه – بایگ – ریوش بر اساس ماده 23 برنامه و سازمان بودجه موفق به اخذ مجوز شدند. به عنوان یک پروژه مجزا…»، دارای رتبه و اعتبار باشد.

وی افزود: تعیین میزان اعتبار این دو پروژه بر اساس تشخیص سازمان برنامه در سال اول خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید