آگهی فروش خودرو در فضای مجازی زیر ذره بین/ گام وزارت صمت برای کاهش ریسک معاملات آنلاین خودرو

ساعت: 12:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۶
کد خبر: 1803549

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک گفت: یکی از وب سرویس هایی که به زودی در بسترهای تبلیغات الکترونیک خودرو عرضه می شود، گزارش بیمه مرکزی است که طی آن خریدار از جزئیات سوابق و اطلاعات مطلع می شود. خسارت پرداخت کرد. از بیمه ماشین مورد نظر ‘.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در 4 سال اخیر که بازار خودرو کشور دچار التهاب بی پایان است، تبلیغات فروش خودرو در فضای مجازی همواره مورد توجه قرار گرفته است، به ویژه بسترهای تبلیغاتی پرطرفدار و شناخته شده؛ به بهانه درج آگهی با قیمت های غیر استاندارد، ثبت آگهی حاوی اظهار نادرست آگهی دهنده یا ثبت آگهی های مکرر و رسمی مهندسی در بازار خودرو!

اما تحقیقات نشان می دهد بلوغ و توسعه بسترهای اینترنتی در حوزه تجارت خودرو به صحت اطلاعات وارد شده توسط آگهی دهنده و کاهش ریسک معاملات برای طرفین معامله بستگی دارد. این موضوع در دستور کار رهبری وزارت صمت در دولت سیزدهم قرار دارد و سازمان توسعه تجارت الکترونیک به عنوان متولی در این زمینه مصمم است قدم به قدم اصالت آگهی دهنده و محصول را اعمال کند. در پلتفرم های آنلاین

پیش از این سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت در یک برنامه تلویزیونی درباره اهمیت نظارت بر تبلیغات فروش خودرو در فضای مجازی گفته بود: برای جلوگیری از قیمت گذاری از طریق تبلیغات غیرواقعی در بسترهای تبلیغاتی الکترونیکی، اقداماتی مانند خودرو و احراز هویت تبلیغ کننده است. آماده در دستور کار است. برای تایید اصالت خودرو بین سکوها و بیمه مرکزی ارتباط برقرار شده که اصالت خودرو را تایید می کند.

در همین راستا نشستی روز سه شنبه در وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور اصحاب رسانه برگزار شد و رئیس طرح ساماندهی تبلیغات الکترونیک خودرو در این نشست گفت: پلتفرم های الکترونیک خودرو نقش بسیار مهمی دارند. در بازار خودرو و روزانه بیش از 60000 آگهی در پلتفرم های بزرگ منتشر می شود. در ابتدای سال 1398 شاهد افزایش بی رویه قیمت در بازار خودرو بودیم که یکی از عوامل موثر در این زمینه تبلیغات غیرواقعی و تحریک آمیز در این بسترهای ثبت نامی بود. برای جلوگیری از این امر، سیاست اجبار و حذف تبلیغات از بسترهای تبلیغات الکترونیکی در دستور کار قرار گرفته و کاربران را مجبور به مهاجرت به فضای مجازی غیررسمی کرده است.

نورالدینی افزود: با توجه به آسیب شناسی ها، سه مشکل اساسی در زمینه ثبت آگهی در بسترهای مجازی شامل «عدم تأیید صحت آگهی دهنده»، چالش تأیید وجود خودرو و «عدم کنترل بر تعداد تبلیغات منتشر شده توسط تبلیغ کننده ” شناسایی شده است. . برای رفع این مشکلات ابتدا مرکز توسعه تجارت الکترونیک زیرساخت های لازم را برای صدور گواهینامه و احراز صلاحیت کسب و کار تبلیغ کننده آماده کرد و در مرداد ماه سال 1388 سامانه امتا راه اندازی شد. ضوابط عملکرد و نظارت بر بسترهای تبلیغات الکترونیکی نیز در آبان ماه 98 توسط کمیته نظارت بر تجارت مجازی اعلام شد.

وی گفت: این اقدامات به دلیل نقاط ضعف توسط سکوها به صورت ناقص انجام شد. به همین دلیل دولت رویکرد هوشمندانه و سیاست نرم را در دستور کار قرار داده است. این تغییر رویکرد از سوی معاونت صمت در قالب دستورالعمل ساماندهی تبلیغات الکترونیک خودرو اعلام شد. بنابراین وب سرویس هایی که قبل از این دستورالعمل در اختیار دولت بود در بسترهای تبلیغات الکترونیکی ارائه می شد.

نورالدینی با اشاره به ایجاد تسهیلاتی مانند استعلام بیمه خودرو در بسترهای فروش آنلاین خودرو، گفت: بسترهای تبلیغاتی الکترونیکی باید شرایط ارائه خدمات تحت وب از جمله سامانه های امتا و سماوا را فراهم کنند اما استفاده از آنها به کاربران بستگی دارد. این وب سرویس‌ها خدماتی از جمله احراز هویت آگهی‌دهنده، گواهی کسب‌وکار آگهی‌دهنده، احراز هویت خودرو، اختصاص نشان جداگانه به هر یک از اعتبارنامه‌های فوق، نمایش تعداد کل آگهی‌های منتشر شده توسط آگهی‌دهنده و اعلام روش نظارت فعلی، قیمت‌های خودرو را ارائه می‌کنند. تبلیغات

در همین راستا، مفتک، معاون بازرگانی وزارت صمت نیز گفت: ایجاد و تقویت ابزارهای استعلام اصالت در فضای مجازی برای افزایش اطلاعات و انتخاب مردم در هنگام خرید ضروری است، زیرا موجب افزایش عدالت اجتماعی در تجارت و بازرگانی می شود. فضای کشور .. گواهینامه و سلامت محصول برای خریدار بسیار مهم است; از سوی دیگر، ایجاد بسترهای تبلیغات الکترونیکی برای تحویل کالا نیز بسیار موثر بود و ابزاری قدرتمند برای متعادل کردن قیمت ها بود.

وی ادامه داد: با توجه به ارزان بودن و در دسترس بودن بسترهای تبلیغات الکترونیکی برای عموم و همچنین نیاز به عدم حضور فیزیکی در یک مکان خاص، این بسترها فضای رقابتی مناسبی را برای مقایسه یک محصول با سایر محصولات فراهم کرده است. تقویت بسترهای تبلیغات الکترونیکی یکی از برنامه های اصلی وزارت صمت است و قدم به قدم به سمت بلوغ این ابزار تجارت مجازی پیش خواهیم رفت.

علی رهبری، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک نیز در پایان این نشست گفت: در مراحل بعدی تعداد و تنوع خدمات و خدماتی که به بسترهای تبلیغات الکترونیکی ارائه می شود افزایش می یابد. ” یکی از وب سرویس هایی که کمک قابل توجهی به خرید و فروش خودرو در این پلتفرم ها می کند و به زودی در دسترس قرار می گیرد، گزارش بیمه مرکزی است که طی آن خریدار از جزئیات سوابق و خسارات پرداختی بیمه وسیله نقلیه در طی آن مطلع می شود. سوال خواهد بود.

بیمه مرکزی این وب سرویس را دارد و می تواند آن را در پلتفرم ها ارائه کند تا خریدار در مورد صحت آگهی استعلام کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید