تکمیل 90 درصد اطلاعات شناسایی کالا در کل سامانه تجارت / 1.3 میلیون خرده فروش زیر ذره بین


ساعت: 10:47
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812365

معاون بازرگانی و خدمات وزارت صمت در پاسخ به «دانا» گفت;

معاون بازرگانی و خدمات وزارت صمت از ثبت بیش از 90 درصد اطلاعات شناسایی محصولات برای کالاهای اساسی و مواد اولیه خبر داد و گفت: فاکتورهای واردات تا مرحله نهایی توزیع کالا در سامانه ثبت می شود. سیستم همراه با اطلاعات برای خرده فروشان.

علیرضا شاه میرزایی معاون بازرگانی و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست هم اندیشی وزارت صمت در پاسخ به خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص سامانه شناسایی کالا گفت: مصوبات قانونی این طرح در قانون قاچاق کالا و ارز لحاظ شده است، اما شناسه کالا نه تنها برای کنترل قاچاق کاربرد دارد، بلکه زیرساخت بسیاری از سیاست های تجاری است. “



وی ادامه داد: در واقع مدیریت بازار، نظارت بر قیمت ها، حذف واسطه ها، جلوگیری از انباشتگی و حتی کنترل تورم منوط به اتمام پروژه شناسایی محصول است و تا انتها قابل رصد و پیگیری است.

شاه میرزایی گفت: مشکل تورم سال هاست که در دنیا حل شده است و ما جزو معدود کشورهایی هستیم که هنوز این مشکل را حل نکرده ایم، حتی کشورهایی که دارای بحران های سیاسی و امنیتی بزرگ و مشکلات اقتصادی و اقتصادی هستند حتی در کشورهای همسایه ما مانند پاکستان و سوریه: «آنها به دلیل استفاده از سیستم های هوشمند و گسترش ابزارهای دیجیتال در دنیای تجارت، از تورم بالا رنج نمی برند.

وی تصریح کرد: در واقع تکمیل این سامانه ها علاوه بر مدیریت جریان کالا، نقدینگی بی خانمان جامعه را نیز مدیریت می کند و نقدینگی بی خانمان جامعه را به سیستم واقعی تولید و توزیع و ورود نقدینگی به بخش های غیرمولد می رساند. و از تورم جلوگیری می کند.

معاون بازرگانی و خدمات وزارت صمت با بیان اینکه موفقیت وزارت صمت در مهار تورم در حوزه لوازم خانگی مرهون شناسایی کالاها و ثبت فاکتورها در سامانه کلی معاملات است، گفت: این امر موجب شده است که این امر به خوبی انجام شود. کرد.

این مقام مسئول در وزارت صمت تاکید کرد: این روزها شاهد هستیم که در حوزه لوازم یدکی خودرو سود 100 درصدی در سیستم توزیع وجود دارد که باید به کمتر از 20 درصد برسد که مردم را به سمت اصالت کالا و سریع سوق داد. دسترسی به کالا “مناسب برای مقابله با یک مشکل.

وی همچنین اعلام کرد: در حال حاضر 531 عضو زنجیره قطعات خودرو و 34 هزار قلم کالا را در معاونت بازرگانی و خدمات وزارت صمت شناسایی می کنیم و مردم به زودی نتیجه این اقدامات را در بازار قطعات خودرو خواهند دید. “

معاون بازرگانی و خدمات وزارت صمت در پایان در حوزه لوازم خانگی گفت: 9 هزار و 500 نفر از اعضای زنجیره و حدود 15 هزار قلم کالا شناسایی شده و این اقدام باعث شد تا به طور رسمی اعلام کنند که علیرغم اینکه که این صنایع هستند تمامی قیمت ها به قیمت نهایی دولت دوازدهم بازگشته و این عدم افزایش و تعدیل قیمت ها به دلیل ارائه مناسب در زمینه پر کردن اطلاعات شناسایی کالا در سامانه مجتمع تجارت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید