آخرین وضعیت اتصال گمرکات و مناطق آزاد تجاری به سامانه کلی تجارت / توسعه شناسایی کالا و خدمات وسیله اخذ صورت های مالی


ساعت: 11:30
تاریخ انتشار: 1801/03/18
کد خبر: 1844387

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت در پاسخ به دانا؛

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت با اشاره به پیشرفت سامانه معاملات ابزار کل، ابراز امیدواری کرد در ماه‌های آینده خلأهای باقیمانده در استفاده کامل از این سامانه با همکاری سایر دستگاه‌ها برطرف شود. آژانس ها

محمد شیرازیان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت در حاشیه نشست خبری معاونت بازرگانی این وزارتخانه در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی شبکه راه دانا؛ این وزارتخانه گفت: وی در خصوص نتایج اجرای این سامانه جامع گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم روند متعاقب اجرای سامانه کل معاملات تسریع شد و خوشبختانه توانسته ایم با دستگاه هایی که معطل مانده اند به توافق برسیم. اتصال به این سیستم.

وی ادامه داد: در زمینه اتصال گمرک به کل سامانه بازرگانی 5 تا 6 سال تاخیر وجود داشت که در زمستان 1400 پس از امضای تفاهم نامه بین وزیر اقتصاد و وزیر اقتصاد ایجاد می شود. . صنعت، معدن و تجارت تعرفه ها را دنبال کنند.» و با ورود تیم جدیدی برای تسریع در این روند، با وجود مشکلاتی که در این زمینه در حوزه گمرک وجود دارد، بحمدالله با پیگیری های همه جانبه، امیدواریم این ارتباط برقرار شود. به زودی به پایان خواهد رسید.

وی گفت: شایان تاکید است که در زمینه پیوند این سامانه با گمرک که سالیان متمادی ادامه داشته است قدم های خوبی برداشته شده و توافقات خوبی نیز نهایی شده است. به نتیجه خوبی خواهیم رسید و جبران این تاخیر بسیار سخت است و امیدواریم به زودی بخش بزرگی از تجارت خارجی کشور که مشمول عوارض گمرکی است ساماندهی شود.

مدیرکل وزارت صمت تصریح کرد: اتفاقات خوبی در حوزه دبیرخانه مناطق آزاد و ویژه در حال رخ دادن است و بیشتر فعالیت‌های ما در این حوزه به دلیل مدیریت یکپارچه انبارهای تجاری در این مناطق است که همچنان ادامه دارد. باقی مانده و ارتباط موثری در سایر زمینه ها برقرار شده است.»

وی با اشاره به حوزه تجارت داخلی گفت: چندین برنامه عمده در این حوزه در حال اجراست که مهمترین آنها تامین مالی زنجیره تولید و ارتباط با بانک ها و موسسات مالی موجود و بانک مرکزی و ثبت قیمت ها در پروژه هزینه تولید است. در سامانه ای کامل «نمایش قیمت مردم در سامانه 124 نیز آغاز شده است.

این مقام مسئول گفت: توسعه هویت کالاها و خدمات مطابق با این اقدامات برای همه کالاها و خدمات به پایان رسیده است و تکمیل این فرآیند به دولت کمک می کند و اقتصاد را از نظر مالی و مالی کنترل می کند.

وی در خصوص سامانه انبارداری توضیح داد: سامانه انبارها جدا از سامانه کل معاملات نیست و سامانه انبارداری یکی از زیر سامانه های سامانه کل است که البته درگاه مجزایی برای کاربران انبار، فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل خواهد داشت. در سامانه معاملات ثبت شده و نیازی به ثبت جداگانه نخواهد داشت.

وی در پایان درباره ارتباط این سامانه با بورس کالا گفت: در این راستا ارتباطات خوبی برقرار شده و با ایجاد شفافیت در همه حوزه ها، سازمان امور مالیاتی ابزار خوبی برای محاسبه مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی خواهد داشت. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید