لزوم تسلط شدید فرهنگ فضای جبهه بر جامعه/دولت مستلزم روحیه ایثار حضرت عباس (ع) است.


ساعت: 12:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813653

عسگر دانشی کهن گفت: امروز باید روحیه ایثار، فداکاری و گذشت حضرت عباس(ع) را به جامعه تزریق کنیم چرا که جوانان طعم جنگ را نچشیده اند و نمی توانند آن را درک کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عسگر دانشی جانباز 8 ساله دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار تیتریک با تبریک ولادت حضرت عباس (ع) گفت: برایم سخت بود که با خانواده ام برای اعزام به جبهه موافقت کنم چون خیلی حالم خوب بود. جوان، اما علاقه زیادی به شرکت در جنگ داشتم.

وی ادامه داد: زمانی که برای اعزام به جنگ وارد پادگان شدیم، عشق و علاقه به وطن باعث شد تا نوجوانان 12 تا 13 ساله داوطلب نبرد شوند.

این رزمنده افزود: جانبازان برای دفاع از وطن به جنگ آمدند و از شهادت خود غافل ماندند و امروز سربازان ولایت هستند و زمانی که رهبری دستور جهاد دادند در صحنه حضور دارند.

دانش کهن این است: امروز باید روحیه ایثار، فداکاری و گذشت حضرت عباس(ع) را به جامعه تزریق کنیم، زیرا جوانان طعم جنگ را نچشیده اند و نمی توانند آن را درک کنند.

وی گفت: رزمنده در جنگ سخت، دلش برای خانواده، فرزندان و نزدیکانش می سوزد، برای دفاع از وطن الگو قرار می دهد و سختی ها را تحمل می کند.

این جانباز ادامه داد: هر بار که یکی از رزمندگان برای دیدار خانواده از جبهه خارج می شد با خدای خود عهد می کرد که زودتر برای جهاد برگردد و چشم بر حوادث دنیوی نبندد.

دانش قدیم بیان می کند: روحیه ایثار و گذشت در جامعه به ویژه در نسل جوان کاهش یافته است و آمار بالای طلاق موید این گفته است و زندگی با مشکل کوچکی تباه می شود.

وی افزود: جنگ تمام نشده و فقط شرایط آن تغییر کرده است، دشمن در نبرد نرم بر اعتقادات و ارزش ها متمرکز است که تکه های آن از هزاران بمب و موشک سخت تر است و نیاز به مقابله نرم دارد.

این جانباز با بیان اینکه روحیه ایثار در 8 سال دفاع مقدس فراوان بود و در بین رزمندگان حضور داشت، گفت: داوطلبانه برای چشیدن شهد شهادت در جنگ حاضر شدند اما امروز این روحیه از بین رفته است.

دانش کهن خاطرنشان می کند: فرهنگ فضای جبهه باید بر جامعه حاکم باشد، فرهنگی که در مقاطع مختلف آموزنده باشد چرا که نسل جوان شناخت لازم از جبهه و جسارت فراوان آن را ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید