حضرت زینب (س)؛ تجلی ایثار و مقاومت در جهان اسلام/ صبر و تقوای بانو عاشورایی الگوی پرستاران در خط مقدم مبارزه با بیماری کرون است.

ساعت: 10:18
تاریخ انتشار: 14/9/1400
کد خبر: 1790929

به گفته علمای شیعه و سنی حضرت زینب (س); آنها مظهر ایثار و مقاومت در جامعه اسلامی هستند و صبر و تقوای آنها الگوی پرستاران در خط مقدم مخالفت با کرون است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام علیرضا اصغری حسامیه کارشناس مسائل دینی با گرامیداشت ولادت حضرت زینب(س) در گفت و گو با عصر هامون گفت: حضرت زینب(س) اولین دختر امیرالمومنین(ع) و فاطمه زهرا(س) است. علیها السلام) منظورشان زینب زینت پدر است و کنیه و القاب او به گونه ای دیگر نقل شده است، اما مشهورترین آنها عقیله بنی هاشم به معنای زن عاقل است.

حضرت زینب (س)؛ آنها بی سواد بودند

وی افزود: یکی از صفات حضرت زینب(س) عالم بی تربیت است، یعنی کسی که بدون تحصیل در مدارس به علم و آگاهی به احکام شرعی رسیده است، امیرالمومنین(ع) معلم و معلم است. حضرت زهرا(س) معلم ایشان بودند و علم تفسیر داشتند. وقتی سوره مریم را برای زنان کوفه تفسیر کردند، حضرت علی (ع) را شنیدند، گفتند: «فداها ابوها» جمله ای که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در مورد حضرت زهرا (س) فرمودند. ). آنها گفتند.

این کارشناس بیان کرد: یکی از دوره های زندگی پیامبر مربوط به زمانی است که امیرالمومنین(ع) خلیفه مسلمین بودند و برای خلافت به کوفه آمدند، می گویند زنان کوفه به آنجا آمدند. مردان کوفه به حضرت علی (ع) گفتند که ما برای کشاورزی و دامداری و جنگ می رویم، زنان و دختران ما نزد دخترت می آیند و احکام و مفاهیم و معارف دینی را می آموزند تا آنچه امام اجازه داده است بردارند.

خصوصیات همسر حضرت زینب(س).

فرمود: حضرت زینب (سلام الله علیها) با پسر عمویشان عبدالله ازدواج کرد، او فرزند جعفر طیار شهید موته بود، مردی که پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) دعایی معروف به او را از او آموخت. دعای جعفر طیار

عسگری حسامی افزود: عبدالله بن جعفر یکی از تأثیرگذارترین و بسیار ثروتمندترین افراد جهان اسلام و فرزند ارشد جعفر طیار بود. او زیر 10 سال داشت که پدرش فوت کرد. ما (صلی الله علیه و آله) بودیم و مادرم مورد احترام زنان و زنان خانه بود، پیامبر (ص) ما را بسیار دوست داشت و ما سه روز بعد به خانه خود آمدیم.

وی افزود: روزی پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) دید که عبدالله با بچه های مدینه سر و کار دارد، پرسیدند چه کار می کنی؟ از چوب و طناب و سنگ اسباب بازی درست کرد و به فرزندان مدینه داد و در عوض خرما برد. و می خورم که پیغمبر صلی الله علیه و آله در جواب عبدالله دست به سوی آسمان بلند کرد و فرمود: «اللَّهُمْ أَنْفَکُمْ عَلَیْهِمْ فِی الْحَقَلِ اللَّهِ أَمْرَکُ عَلَیْهِ عَلَیْهِمْ».

وی ادامه داد: می گویند عبدالله هیچ معامله ای نکرد مگر اینکه پیروز شد، به همین دلیل عده زیادی در باغداری به او پیوستند و دلیلش هم این بود که می گفتند به دعای پیامبر اکرم (ص) بیمه شده است. . خب پس ورشکست نمیشه

وی گفت: عبدالله به قدری ثروتمند شد که در شامگاهان باغ های زیادی خرید و در اواخر عمر حضرت زینب علیهاالسلام به دلیل بیماری و بیماری چون آب و هوای مدینه مناسب نبود، حضرت را به خانه برد. باغ ها در شب، چون هوا بهتر بود.

به گفته وی، در مورد فرزندان حضرت زینب (سلام الله علیها) اختلاف است، اما تعداد چهار فرزند، قول معروف است که دو فرزند آن حضرت در کربلا خواهند مرد.

اهمیت و ارزش کار پرستاری

اصغری حسامیه گفت: نامگذاری سالروز ولادت حضرت زینب(س) به عنوان روز پرستار اهمیت و ارزش کار پرستاری را نشان می دهد وگرنه قبل از زمان پیامبر(ص) زنانی داشتیم که در جبهه ها بسیار فعال بودند. برای پرستاری از بیماران و مجروحان و مجروحان را شفا دادند، پرستاری کردند و شفا دادند.

وی افزود: ام عماره یکی دیگر از زنان مسلمانی است که در پنج جنگ با پیامبر (ص) همراهی کرد و در جنگ یمامه دستش قطع شد. در یکی از نبردها 12 زخمی دریافت کرد. شیر دادن توسط مجاهدان اسلام نیز امتحان شده است، اما روز پرستار را به حضرت زینب (سلام الله علیها) نسبت می دهند و این نشان دهنده اهمیت جایگاه پرستار است.

وی گفت: سن مبارک حضرت زینب (سلام الله علیها) 57 سال سیدالشهدا (ع) است. او یک سال و شش ماه بعد از واقعه کربلا زندگی کرد. وقتی به مدینه رسیدند به شدت مریض شدند و مدتی بعد معالجه آنها نتیجه نداد و سرانجام عبدالله او را به شام ​​برد.

حضرت زینب علیها السلام مادر بلاها بود

به گفته این کارشناس مذهبی، یکی از القاب معروف حضرت زینب (س) ام المصائب است. این ام المصائب مقدمه ای دارد به نام محبت و علاقه شدید، یعنی حضرت زینب (س) اگر ام المصائب باشند، شدت محبت و محبت را نسبت به برادر و فرزند و برادرزاده نشان می دهد که فقدان آنها را تبدیل می کند. در یک تراژدی بزرگ

وی تاکید کرد: یکی از درس هایی که می توانیم از حضرت زینب (سلام الله علیها) بگیریم این است که علاقه بین خواهر و برادر، والدین و فرزندان و دلسوزی بیشتر می شود. وقتی علایق زیاد شود کارها سخت تر می شود مثل بیماری برادر زمانی. «دوست داشتن او تلخ و ناگوار است، هر چه بیشتر او را دوست داشته باشند، سنگین تر است، پس ام المصائب یعنی اوج عشق و محبت به برادران و فرزندانشان.

اصغری حسامیه بیان کرد: یکی دیگر از دلایل انتساب میلاد حضرت زینب (سلام الله علیها) به یک پرستار، حمایت و شیر دادن امام سجاد (ع) در کربلا پس از شهادت سید الشهدا (ع) در زمان عمر سعد بود. عد و یارانش دیدند که امام چهارم زنده است سعد شفاعت کرد و به شمر گفت این مریض می میرد تو خودکشی کردی مریض را بدنام مکن.

نقش بی بدیل حضرت زینب (س) در مراقبت و پاسداری از مجروحین کربلا

وی بیان می کند: این جمله به تنهایی نشان می دهد که شدت بیماری امام سجاد(ع) بسیار زیاد بوده است. زیرا حال آنها بسیار بد است و همچنین نشان دهنده تلاش حضرت زینب (سلام الله علیها) در دفاع و مراقبت از حضرت زین العابدین (ع) است.

وی افزود: پاسداشت و خواهرخواندگی ایشان در میدان نبرد باعث افتخار پرستاران و جامعه پرستاری است که در این روز به نام حضرت زینب(س) مزین شده اند.

این کارشناس گفت: حضور حضرت زینب(س) در صحنه کربلا، مصیبت و سختی و در دوران اسارت ثابت کرد که یک زن در حد اسلام می تواند به امام معصوم(ع) و مسلمانان خدمت کند، مانند رعایت حدود اسلام. و باعث بقا می شود شریعت آسمانی باشد و مبارزان و مجاهدان راه حق را یاری کند.

وی تصریح کرد: مهمترین رفتار حضرت زینب (سلام الله علیها) حیا، نجابت و صلابت ایشان در صحنه کربلا و گرفتاری های ایشان است.

اهمیت بسیار زیاد شیردهی در دین مبین اسلام

مولوی عنایت الله رسولی زاده امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز در گفت و گو با خبرنگار ما با تبریک ولادت حضرت زینب(س)، اظهار کرد: شیردهی یکی از مشاغلی است که دارای اجر الهی و رضایت خداوند و پیامبر اکرم(ص) است. ) این اثر از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است به ویژه نامگذاری سالروز ولادت حضرت زینب (س) به نام روز پرستار اهمیت استثنایی آن را نشان می دهد.

وی با تاکید بر اینکه شغل پرستاری در دین مبین اسلام از جایگاه و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: هرکس شبانه روز به بیماری رسیدگی کند خداوند او را با ابراهیم (ع) محشور می کند، در واقع شیر دادن به معنای فداکاری برای تسلی خداوند است. دیگران و این کار چیزی جز عشق و محبت نیست.

فداکاری و ایثار حضرت زینب (سلام الله علیها) در ماجرای کربلا

به گفته مولوی رسولی زاده، حضرت زینب (س) در واقعه کربلا با ایثار و عشق و علاقه وظیفه سنگینی بر عهده داشت تا به مجروحان، زنان، کودکان و ارزش های نهضت عاشورا رسیدگی کند. پرستاران باید از این ویژگی های بالا استفاده کنند.از آنها الگو بگیرید.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت افزود: پرستاران کشورمان در دو سالی که از شیوع ویروس کرون می گذرد، با صبر و ترس زندگی حضرت زینب(س) را در خط مقدم مبارزه با این ویروس شوم دنبال کردند تا مورد ارزیابی قرار گیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید