ایثار و از خودگذشتگی پرستاران امروز برگرفته از زندگی حضرت زینب سلام الله علیها است.

ساعت: 18:47
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1789776

آیت الله علم الهدی گفت: آنچه در طول دو سال مصائب بیماری ننگین کرونری قلب در حوزه بهداشت و درمان و پرستاران دیده ایم، جلوه ای از توان فداکارانه و ایثارگرانه جامعه پرستاری برگرفته از زندگی حضرت زینب(س) است. ) “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح طوس ، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی امشب در مراسم تجلیل از مقام پرستاری در مشهد مقدس با تبریک ولادت با سعادت حضرت کبری سلام الله علیها گفت. در مورد جایگاه و شخصیت زن در مکتب اسلام: چهره مبارک حضرت زینب کبری (س) به عنوان زنی بی نظیر در عرصه زندگی بشری ظهور می کند.

وی با اشاره به شخصیت منحصر به فرد حضرت کبری (سلام الله علیها) در جهان، افزود: امروزه مکاتبی که با تفکر غیر انسانی و بینش غیرطبیعی از حقوق زنان دفاع کرده اند، همچنان در زندگی خود و در طول شخصیت تاریخی خود حضور دارند. نمی توانند زن بشری مانند حضرت زینب کبری علیهاالسلام را الگو قرار دهند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به زندگانی حضرت زینب کبری (س) به عنوان نمونه کامل زن در مواجهه با بینش انسان، گفت: در همه عرصه های انسانی اگر بخواهیم به عظمت حضرت زینب کبری (س) تکیه کنیم. ، اینطور نیست اینکه بگوییم یکی دو برجستگی در حضرت زینب(س) بوده است، ما در بسیاری از موارد و نمونه هایی که در شخصیت حضرت زینب می بینیم، فراگیر عظمت وجود مقدس آن حضرت است. که او به جهان و بشریت ارائه می کند.

وی با اشاره به تلاش امروز جامعه و کادر پزشکی در کشور گفت: آنچه امروز برای شما برادران، خواهران، روحانیون، خواهران و برادران و جهادگران عرصه بهداشت و درمان مهم و تحریک کننده است، ارائه وظیفه در قلب بحران.»، بحرانی که در بطن کار به وجود می آید و همزمان در طول بحران شما وظیفه را انجام می دهید.


امام جمعه مشهد در ادامه با تاکید بر نقش مهم جامعه پزشکی کادر پزشکی در مبارزه با بیماری عروق کرونر گفت: ما دولتی بودیم.

وی در ادامه به الگوی کادر درمانی ما در زندگی حضرت زینب (س) تاکید کرد و اذعان داشت: آنچه امروز برای جامعه بهداشتی و درمانی ما مهم است این است که حضرت زینب سلام الله علیها در دوران مجاهدت خدمتگزاری داشته باشند. «در چنین شرایطی حضرت زینب سلام الله علیها را خدمت و فدا کردند، پس باید شخصیت حضرت زینب کبری را الگو و الگو در انجام وظایف خود بدانیم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: این یک فاجعه فراگیر برای سایر کشورها و جوامع بود، اما آنچه در کشور و جامعه ما به عنوان محوری برجسته شد، دو نمایشگاه، نمایشگاه جهاد، مردمی بود که وارد شدند. حوزه خدمتی که نه تعهد خدمت و نه تعهد رسمی داشتند. ارائه دهنده خدمات

وی در پایان این مقاله و مقایسه ایثارگری ها و فداکاری های جامعه ما در برابر ولیعهد نسبت به سایر نقاط جهان افزود: در عرصه مقابله با ولیعهد، این فعالیت های جهادی در جامعه ما صورت گرفت، در صورتی که وجود نداشت. جوامع دیگر، شما در هیچ جامعه و کشوری حتی جوامع اسلامی ندارید که جهادگران واقعاً خود را در این راه متعهد کرده باشند، این بسیار ارزشمند است.

آیت الله علم هدی با اشاره به اینکه جریان تاج باعث شده بود ایثار و از خودگذشتگی در کشور ما و انقلاب به رخ جهانیان کشیده شود، ادامه داد: اقدام دیگری که در هیچ جای دنیا حتی در سایر ادیان انجام نشد. جوامع، برای خدمت به مردم در تامین امنیت اقدام شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اهمیت پیگیری موضوع واکسیناسیون در کشور گفت: ما باید علاوه بر بحث مراقبت و درمان در حوزه بیماری های عروق کرونر قلب، بحث دفاع نیز داشته باشیم، واکسیناسیون تنها راه حل است. . و مسئله حفاظت در برابر تاج، موضوعی است که باید در برابر تهاجم این ویروس دنبال شود.

وی در خصوص تلاش خصمانه برخی افراد برای ترویج پرهیز از واکسیناسیون گفت: برخی افراد با طرح شبهات ضد واکسیناسیون و در عرصه های مختلف فضای مجازی و… برای رسیدگی به این معضل اقدام می کنند. موجوداتی مدعی تمدن هستند و متأسفانه برخی از چهره های مطرح جامعه در این موضوع دخالتی نداشته اند، امروزه می بینیم که کاهش بیماری عروق کرونر در جامعه به دلیل واکسیناسیون است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید