مهمترین دلیل بقای کربلا حرکت تبیینی حضرت زینب (سلام الله علیها) بود.


ساعت: 11:00
تاریخ انتشار: 1401/05/17
کد خبر: 1888514

نهضت تاریخی عاشورا فقط یک حادثه نیست، بلکه جریانی دائمی در تاریخ است که همه مردم را وادار به تفکر و انتخاب حق و باطل می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، محرم ماه عزا و مصیبت است اما قیام امام حسین (ع) اسلام را زنده کرد زیرا حسین کشتی نجات است.

خاطره عاشورا باید در ذهن زنده بماند و به تعبیر مقام معظم رهبری عاشورا حقیقتی است که باید با توجه به شرایط زمانه و به زبان روز تبیین شود تا بیان آن اثرگذار باشد.


4bd07843 ba76 4402 9bb3 cf2cd0527c07 خبر خاکستری


لزوم مقابله با دروغ و تحریف دشمن/ استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای تبیین قیام عاشورا

حجت الاسلام مسعود احمدی در گفتگو با مرصادنیوز وی ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام گفت: در ایام عاشورا یکی از اتفاقاتی که افتاد بحث مطالبات بحق در جامعه بود.

دبیر امر به معروف و نهی از منکر کرمانشاه افزود: آقا امام حسین(ع) برای رفع حکومت فاسد یزید و ایجاد حکومت اسلامی مناسب، مثال زدند. بنابراین این درک در کنار انتقاداتی که داریم برای ما مشتاقان درس بزرگی است.


1f5f152f 6796 4d33 bc38 2f3cfbbaf964 خبر خاکستری

وی با اشاره به نام شعار امسال دهه امر به معروف و نهی از منکر که «امت حسینی، مطالبات آگاهانه و تبیین مجاهدین» است، گفت: درس دیگری که از کربلا و عاشورا می آموزیم، بحث امت حسینی است. توضیح .

حجت الاسلام احمدی افزود: این یعنی ما در قبال تلاش هایی که انجام شده، برای خون های ریخته شده، روشنگری و تبیین را بر عهده داریم.

وی تصریح کرد: امروز در فضای مجازی مسئولیت داریم و با توجه به اینکه حضرت آقا فرمودند مسئولیت فضای مجازی بسیار بالاست باید از این فضا برای تبیین قیام عاشورا استفاده کنیم. یکی از دستاوردهای آشور آزادی است.


cfbbdc4f 45a6 4556 b1cd 126456118005 خبر خاکستری

وی بیان کرد: به بهانه آزادی جریان های مخالف یا به عبارتی جریان های متخاصم و مخالف حرکت سیدالشهدا و انقلاب همچنان حضور دارند و خواهان کم رنگ شدن این شعائر هستند، بنابراین باید وارد عمل شویم. بسیار محتاطانه

فرمود: امام حسین فرمود: «حال من ناصر جانسورنی؟ آیا او به ما نیاز دارد؟ خیر، باید فهمید که ما نیازمند محبت و عنایت اهل بیت هستیم. آنها می خواهند دانش ما را ببینند، یا مثلاً. خداوند در قرآن فرمود: هر كه به خدا قرض دهد، به او خير مي دهد و آن را دو چندان مي كند. آیا خدا از ما قرض می خواهد؟! خیر برای رشد و تعالی خودمان در جامعه است که یاد بگیریم به همنوعان خود احترام بگذاریم.

حجت الاسلام احمدی گفت: باید در مجالس اهل بیت علیهم السلام تبیین شود، امروز در فضای مجازی عده ای می خواهند اصل نهضت را زیر سوال ببرند و زیر پا بگذارند. نمی توانی یزیدی رفتار کنی و تظاهر به گریه و اهانت به حسین (ع) کنی!


a366a3da fcae 4104 86ac 361ee2219112 خبر خاکستری

وی یادآور شد: دشمنان امام(ع) از زمانی که نهضت امام حسین(ع) شروع شد کار خود را شروع کردند زیرا حسین(ع) می گفت یزید لیاقت نشستن در مقام رهبری مردم را ندارد.

حجت الاسلام احمدی بابیان اینکه یکی از شبهات مطرح شده علیه نهضت عاشورا و قیام سیدالشهداء(ع) شخصی بودن جنگ بین دو نفر بود، گفت: این جنگ بین دو نفر در جریان است. او نتوانست از این قیام برای دوره های تاریخی بیابد و نمی تواند درس بگیرد.

وی تصریح کرد: سنت امتحان و آزمایش الهی یکی از سنت های ثابت خداوند در زندگی بشر است که در نهضت امام حسین(ع)، در قیام عاشورا امام حسین(ع) به وفور دیده می شود. سخت ترین امتحان الهی را انجام داد که شامل قطع تمام پیوندها و متعلقاتش بود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کرمانشاه گفت: بنابراین باید به وظیفه مهم و اساسی روشنگری و آگاه سازی مردم و مقابله با دروغ و تحریف دشمن در عزاداری ها توجه ویژه شود.


d2f53876 1d6c 4e2f 8bc6 4e8e59ea1b47 خبر خاکستری

وی خاطرنشان کرد: شناخت هدف اصلی قیام امام حسین (ع) یکی از مهمترین وظایف این روزهای ماست و نسل امروز باید فلسفه قیام عاشورا را بشناسد تا توان مقابله با دشمن را داشته باشد.


مهمترین دلیل ماندگاری کربلا حرکت تبیینی حضرت زینب (سلام الله علیها) بود.

خجت الاسلام خجت الله فضلی در گفتگو با مرصادنیوزوی ضمن تسلیت ایام عاشورای حسینی گفت: باید به این نکته توجه داشت که نهضت امام حسین (ع) بر اساس مسائل معنوی، دینی و سیاسی بود که در شعر معروف کربلا می ماند. کربلا اگر زینب نبود مهم ترین دلیل ماندگاری نهضت کربلا حرکت تبیینی حضرت زینب(س) بود. بنابراین، از این حرکت می توان نتیجه گرفت که هر حرکتی بدون توضیح باقی می ماند.


45bca32b e194 4748 b76c dc613137a4c8 خبر خاکستری


نهضت عاشورا امام حسین (ع) سیاسی و مذهبی است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کرمانشاه با بیان اینکه نهضت عاشورا امام حسین (ع) سیاسی و مذهبی است، تصریح کرد: عده ای با عنوان معنویت، دین و اخلاق تلاش می کنند بعد سیاسی نهضت امام حسین(ع) را خدشه دار کنند. بنابراین درک درستی از حرکت دارند، عاشورا ندارند و ادعای معنویتشان ضعیف است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ قیامی بدون مقابله با ظلم و ستم وجود ندارد، گفت; سیاستی که در اسلام دنبال می شود این است که ما نمی توانیم در مقابل ظلم و تجاوز به حریم خصوصی مردم سکوت کنیم و با هر ظلمی تا سر حد شهادت مقابله خواهیم کرد. همچنین در آیات مختلف قرآن به عزت خدا و مخالفت با استبداد اشاره شده است. قیام توحیدی و الهی است که خواستار مخالفت با ظلم و ستم است.

حجت الاسلام فضلی ادامه داد: امام حسین(ع) در مراحل مختلف بارها تاکید کردند که یزید بدیهیات دین را زیر پا گذاشته و بر خلاف اسلام عمل می کند و خود را در جایگاه خلافت مسلمین می بیند و اگر قیام نمی شد، مردم را می دیدند. این خطا را می پذیرند و پیروی می کنند و رفتار یزید را درست می پندارند.


a9e1b4fe 83aa 4409 946b 2924609f99f4 خبر خاکستری

وی خاطرنشان کرد: وی افزود: اصل قیام امام حسین(ع) از مدینه تا مکه مکرمه و کربلا امر به معروف و نهی از منکر و پیروی از راه رسول گرامی اسلام بود.


امام حسین (ع) با قیام خود جهاد را به تبیین مردم معرفی کرد

حجت الاسلام فضلی گفت: امام حسین (ع) با قیام خود جهاد تبیین را به مردم معرفی کرد و امر به معروف و نهی از منکر را احیا کرد. کربلا در تمام مراحلش از ابتدا تا انتها الگوی کاملی برای همه شیعیان و پیروان اسلام و مدعیان دین اسلام است.


76511cc7 4e5b 4bb7 8560 3d8479de5d67 خبر خاکستری

من گزارش میدم مرصاد، ما از نهضت امام حسین (علیه السلام) یاد می گیریم که اگر می خواهیم نهضتی موفق شود باید ابعاد تبیینی آن را اعمال کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید