حضرت زینب (س) نمونه صبر و ایثار است/ وقتی دستان پر مهر پرستاران مرهم درد بیمار می شود.


ساعت: 09:37
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1914648

پرستاران با صبر و حوصله تلاش می کنند تا درد و اضطراب بیماران را به امید تبدیل کنند و لبخند سلامتی را به آنها هدیه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، واژه مهربانی و ایثار با نام پرستار عجین شده است، پرستاران سفیدپوشی که با صبر زینبی بر بالین بیمار حاضر می شوند و با روی گشاده و مهربانی مفرط سعی در تسکین درد بیماران دارند. .

سختی ها و سختی های کار پرستاری بر هیچکس پوشیده نیست اما پرستاران با بیشترین عشق و علاقه ای که به این حرفه دارند و همچنین با الگوگیری از بانوی دشت کربلا در این راه خدمت می کنند.


معرفی 230 حامی سلامت در روزهای کرونا

پرستاران در ایام کرونا سنگ تمام گذاشتند، مدافعان سلامت در سخت ترین شرایط کوتاه نیامدند و تمام تلاش خود را برای نجات جان بیماران کرونا به کار بستند و 230 مدافع سلامت در دوران کرونا جان باختند.

نقاب هایی که بر صورتشان ماند یا شوق دیدار عزیزانشان را از خدمت باز نداشت و با همه سختی ها و سختی ها در خط مقدم مبارزه با کرونا ایستادند و روز پرستار بهترین فرصت برای قدردانی از این عزیزان است. ، که شبانه روز برای آنها تلاش می کنند تا درد بیماران را تسکین دهند.

پنجمین روز جمادی الاول سالروز میلاد حضرت زینب(س) را روز پرستار نامیده اند، زیرا بانوی کربلا علاوه بر اینکه پرچمدار نهضت عاشورا است، مسئولیت رسیدگی به امور را نیز بر عهده دارد. مجروحان و قربانیان حادثه کربلا و قله های صبر را به نمایش گذاشت و امروز الگویی برای سفید پوستان جامعه شده است.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند هر که در شبانه روز بیماری را شفا دهد خداوند او را با ابراهیم خلیل علیه السلام محشور می کند و او همچون برقی کور و درخشان از صراط می گذرد.


38ae093a 8989 4ee4 bd44 8262f304d4cd خبر خاکستری



23 سال تلاش در حرفه پرستاری

پروین قبادی مدیر خدمات پرستاری بیمارستان شهید مدنی خرم آباد که به عنوان پرستار نمونه کشوری انتخاب شده است در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: پرستاری حرفه ای است که پرستاران به برکت حضرت زینب سلام الله علیها در این حرفه صبورانه فعالیت می کنند. (علیه السلام) زیرا شیر دادن بدون محبت ممکن نیست.

وی افزود: 23 سال است که به عنوان پرستار مشغول به کار هستم، لحظه لحظه این کار سرشار از لحظات تلخ و شیرین است، زیرا وقتی بهبودی بیمار را می بینیم بهترین لحظه است، زمانی که خستگی پرستار است. تسکین یافته و زمانی که نمی توانیم کاری برای بیمار انجام دهیم، تلخی و سختی است.

یک پرستار نمونه روستایی بیان می کند: وقتی بر بالین بیمار می روم فکر می کنم که این بیمار هم یکی از اعضای خانواده است و تمام تلاشم را می کنم تا از درد و رنج بیمار بکاهم تا در نهایت لبخند رضایت بر لبانش جاری شود. لب های بیمار بس است من خوبم


25ed35ec 71bf 47c3 aae5 7588ddc50048 خبر خاکستری


تأثیر دعای خیر بیماران در مسیر زندگی

قبادی تصریح کرد: کار پرستاری به گونه ای است که ممکن است در تعطیلات و مناسبت ها بیشتر اوقات در خانه و در کنار خانواده نباشید، اما تلاش برای بهبود وضعیت بیمار مهم ترین هدفی است که باعث می شود پرستار با علاقه به بیمارستان بیاید.

وی خاطرنشان کرد: دعای خیر بیماران در بسیاری از موارد همراه ما بوده است و من شخصاً در زندگی و کارم تجربه کرده ام و همین امر باعث شده تا با عشق بیشتری به بیماران خدمت کنم و تمام تلاشم را برای کاهش انجام دهم. درد بیماران دهم

این پرستار لرستانی به دوران کرونا اشاره کرد و گفت: پرستاران در دوران کرونا سختی های زیادی را متحمل شدند، اما حتی لحظه ای در نجات بیمار کوتاهی نکردند و در این مدت تمام تلاش خود را برای بیماران کردند. ، در این روزها پرستاران فوت کردند. رسیدند و نشان دادند که تا آخرین لحظه در تلاش برای بهبود وضعیت بیمار کرونا هستند.

قبادی افزود: اولین سالی است که به عنوان پرستار نمونه کشوری معرفی می شوم اما در سال های گذشته به عنوان نمونه استانی معرفی شده ام و هر سال که می گذرد تلاش برای ارائه خدمات پرستاری به بیماران بیشتر شده است.


3033a9e1 145d 49df b2ae 57d151425ba8 خبر خاکستری



از 80 پرستار نمونه تجلیل شد

علی بختیاری معاون پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک با اشاره به روز پرستار گفت: روز میلاد حضرت زینب (س) به عنوان روز پرستار نامگذاری شده است که فرصتی برای ارج نهادن و قدردانی از زحمات و تلاش ها است. خدمات پرستارانی که در شب کار می کنند هر روز سعی در ارائه خدمات پزشکی به بیماران دارند.

وی افزود: در لرستان چهار هزار پرستار در مراکز درمانی و بیمارستانی فعالیت می کنند و به مناسبت روز پرستار از پرستاران نمونه استان و کشور تجلیل می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: 18 پرستار پرستار نمونه کشوری هستند و در مراسمی که در استان برگزار می شود از 80 پرستار نمونه تجلیل می شود.

وی تصریح کرد: در استان لرستان کمبود پرستار داریم، تعداد پرستار بر اساس تعداد تخت های بیمارستانی است اما تلاش شده بهترین خدمات به بیماران ارائه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید