هویت ساختمانی که در پارک ارم سوخت چه بود؟

این هتل در شرایطی طعمه حریق شد که روابط عمومی پارک ارم اعلام کرد «به دلیل ناامنی بودن در حال تخریب است» و آتش نشانی بی توجهی کارگران را در این آتش سوزی عنوان کرد. هتل ارم (خرم) در واقع دومین بنای با هویت تاریخی شهر تهران است که در روزهای اخیر آسیب دیده و تخریب شده است. روز پنجشنبه 23 مهر 1401، همزمان با روز تهران، قبل از آتش سوزی هتل ارم، ساختمان کافه ایران که تا چند سال پیش در اختیار بنیاد متصفان بود، به بهانه ناایمن بودن تخریب شد.

روابط عمومی پارک ارم همچنین گفت: هتل ارم (خرم) که روز جمعه ۲۴ مهرماه در آتش سوخت، دو هفته پیش به دلیل ناامنی تخریب شد.

ساختمان این هتل در اوایل دهه 50 و همزمان با شهربازی توسط «رحیم علی خرم» ساخته شد و پس از انقلاب نام این مجموعه به «ارم» تغییر یافت. هتل خرم در ضلع غربی دریاچه ای به وسعت هشت هکتار ساخته شد که پس از انقلاب به همراه مجموعه پارک تفریحی خرم (ارم) مصادره شد و به مالکیت بنیاد مصطفان درآمد.

هتل خرم با زیربنای 15000 متر مربع و در چهار طبقه دارای نمایی مدور با 170 اتاق و سوئیت بود. به گزارش مجموعه ارم، بیش از دو دهه است که این هتل متروکه بوده و با توجه به محدودیت فضای اقامتی در تهران، بارها از بنیاد مصطفیفان خواسته شده تا این هتل را بازسازی و استفاده مجدد کند.

هویت ساختمانی که در پارک ارم سوخت چه بود؟

هتل خرم سرانجام در روز جمعه 24 مهر 1401 در حالی که سال ها در کنار دریاچه پارک ارم بلااستفاده مانده بود، در آتش سوخت.

سیدجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی کشور بدون اشاره به هویت این ساختمان گفت: آتش سوزی در یک ساختمان متروکه چهار طبقه که کارگران در آن مشغول به کار بودند رخ داد و آتش در طبقه بالای آن رخ داد. به دلیل سهل انگاری کارگران». به دلیل متروکه بودن ساختمان و کمبود مردم، تلفات جانی و مصدومی نداشت و کارگران نیز محل را ترک کردند.

مجتمع ارم همچنین در پیامی که پس از اطفای حریق منتشر کرد، خاطرنشان کرد: عملیات تخریب این ساختمان متروکه پس از اخطارهای متعدد شهرداری و سازمان آتش نشانی مبنی بر اینکه برای بازدیدکنندگان از این مجموعه ایمن و خطرناک نیست از دو هفته پیش آغاز شد. . تفریح ​​قبلاً اطلاع رسانی و انجام شده بود.

مجتمع ارم در 19 مهر 1401 در اطلاعیه ای اعلام کرد: «ناامنی بافت فرسوده هتل ارم، نبود تجهیزات حفاظتی آتش نشانی و عدم استحکام به حدی بود که پس از چندین بار مراجعه متولیان بازرسی ساختمان طی 3 اخطار کتبی. امسال تاکید کرد که نگهداری از این ساختمان خطرات جانی و مالی را متوجه بازدیدکنندگان این مجموعه تفریحی می کند.

«مدیریت مجتمع ارم برای جلوگیری از آسیب و مخاطرات جانی و مالی شهروندان و همچنین با توجه به اینکه این بنا در فهرست بناهای ثبت شده میراث فرهنگی قرار ندارد، عملیات تخریب این بنای قدیمی را آغاز کرده است. “

روابط عمومی مجموعه ارم همچنین اعلام کرد که «پس از تخریب ساختمان قدیمی این هتل، سازه ای امن و مناسب برای کاربری تفریحی این مجموعه ساخته می شود».

هویت ساختمانی که در پارک ارم سوخت چه بود؟

دیدگاهتان را بنویسید