بیش از 150 ساختمان پزشکی پرخطر / بیمارستان دولتی خطرناک هستند

زمان: 01:43 ساعت
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1795951

کامران عبدلی گفت: از 702 ساختمان پزشکی بازدید شده بیش از 150 ساختمان خطرناک و پرخطر هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کامران عبدلی معاون آتش نشانی و پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره ایمنی مراکز درمانی پایتخت گفت: در چند سال اخیر 702 مرکز درمانی شامل بیمارستان ها، درمانگاه ها و … شناسایی شده است. و دستورالعمل های ایمنی و آتش نشانی شناسایی شده است اما با وجود نظارت و هشدار هر یک، اجرای دستورالعمل های ایمنی همچنان بسیار کند و هشدار دهنده است.

وی ادامه داد: از 702 ساختمان پزشکی بازدید شده، 150 ساختمان بسیار خطرناک هستند و باید سریعا ایمن سازی شوند. در صورت ایمن نبودن آتش و بروز حادثه، احتمال گسترش و توسعه آتش و تبدیل آن به بحران و فاجعه دور از دسترس نیست.

وی اکثر بیمارستان‌های بزرگ و بزرگ تهران را دولتی و قدیمی دانست و گفت: تعداد بیمارستان‌های پیشنهادی این بیمارستان‌ها بسیار زیاد و فراتر از ظرفیت استاندارد و بار تجمعی بیماران است. این ساختمان ها بیشتر خطرناک هستند و باید فورا ایمن شوند.

وی با اشاره به آتش سوزی در درمانگاه سینا اطهر گفت: علت اصلی گسترش آتش سوزی در درمانگاه سینا اطهر نبود فاصله از راه پله ها و زون بندی نشدن فضاهای آتش سوزی و دودزا است که باعث شده است. کمبود تجهیزات خطرناک مانند سیلندرهای اکسیژن.

عبدلی ادامه داد: وجود مکان های پرخطر در بیمارستان ها و مراکز درمانی مانند اتاق های اکسیژن رسانی، موتورخانه ها، انبارها و … در هر صورت بلاتکلیفی را بدتر می کند که نقش بسیار مهمی در ایمنی مراکز درمانی دارند.

وی تاکید کرد: افرادی که به مراکز درمانی مراجعه می کنند اغلب از وضعیت جسمی و روحی خوبی برخوردار نیستند و این افراد علاوه بر مراقبت های پزشکی در مواقع آتش سوزی یا حادثه، همه برای تخلیه نیاز به کمک دارند. بنابراین مقررات و سازمان از نظر قوانین ایمنی و آتش نشانی با دقت بیشتری به این موضوع خواهد پرداخت.

معاون سازمان آتش نشانی و پیشگیری از آتش سوزی شهر تهران گفت: اکثر مراکز درمانی قدیمی هستند و در زمان ساخت آن ها اصول ایمنی وجود نداشته و یا تکمیل نشده است. البته باید از وزارت بهداشت تجلیل کرد که تقریباً بعد از حادثه سینای آتار جدی‌تر شد و مجوزها و مجوزهای جدید مراکز درمانی را منوط به تصویب قوانین ایمنی آتش نشانی کرد که البته همچنان در این زمینه نیاز به اصول اولیه دارد. با توجه به این موضوع، این مالکان، دست اندرکاران و کارکنان مراکز درمانی هستند که باید آستین ها را بالا بزنند و به کمک مردم بیایند و با ترس از این که آتش نشانی قدم به قدم اجرای قوانین در این مراکز را تسهیل کند، مقابله کنند. مراکز

وی ادامه داد: اورژانس کشور یکی دو سال است که موضوع را رصد می کند اما همکاری آتش نشانی با اورژانس منجر به هماهنگی واحدهای HSE در مراکز درمانی و هماهنگی چک لیست ایمنی و آتش نشانی شده است. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید