زاکانی: ساختمان 153 خیابان بهار جزو 129 ساختمان خطرناک نبود

زاکانی: ساختمان 153 خیابان بهار جزو 129 ساختمان خطرناک نبود

علیرضا زاکانی شهردار تهران گفت: فهرست ساختمان های خطرناک شهر تهران در اختیار رئیس شورای شهر تهران قرار می گیرد.

علیرضا زاکانی در حاشیه یکصد و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به دستور کار جلسه امروز شورا که به بررسی جزئیات لایحه بودجه 1402 شهرداری تهران اختصاص داشت، گفت: بودجه سال جاری در حدود 76 هزار میلیارد تومان بسته شد. از این مبلغ بیش از 34 هزار میلیارد تومان هزینه است و مابقی تملک سرمایه و تملک دارایی است یعنی در بودجه قسمت اصلی کار ما نظارت بر تلاش و کار خودمان است.

وی با اشاره به اقلام جدید در بودجه گفت: دولت برای اولین بار در سال جاری 715 میلیارد تومان بابت حقوق و عوارض شهرداری از قبیل ارزش افزوده و معوقات که در گذشته پرداخت نشده بود، پرداخت کرد و این امر بسیار است. ظرفیت خوب

زاکانی تاکید کرد: مسیر انضباط مالی و دقت در میزان هزینه ها مشخص شد و موضوع اصلی بحث ما همت است و بودجه امسال 50 هزار و 370 میلیارد تومان بوده است. اما ما آن را به 83 هزار میلیارد تومان رساندیم و این یعنی تلاش ما باید بیشتر شود.

وی با اشاره به ژنراتور در شهرداری تهران گفت: یکی از ظرفیت های ما ژنراتور است و انشالله برای 4 خط بعدی اولویت ما دو برابر شدن تونل مترو برای یک ژنراتور است.

شهردار تهران در خصوص استیفای حقوق شهر نیز اظهار داشت: به هیچ وجه از استیفای حقوق شهر غافل نخواهیم شد و بسیاری از امکانات شهر تخریب شد اما در حال بازگرداندن آنها به شهر هستیم.

یکی از اعضای شورای شهر تهران صبح امروز در پاسخ به این سوال اعلام کرد که برای انتشار فهرست ساختمان های خطرناک باید در اختیار وی قرار گیرد. این موضوع قرار است در جهت تصحیح باشد پس راهی که ما می رویم در جهت اصلاح است.

شهردار تهران با بیان اینکه قطعاً باید مشکل را حل کنیم، گفت: لیست را در اختیار آقای چمران رئیس شورای شهر تهران قرار می دهیم و ایشان نحوه اقدام را مشخص می کنند.

و ادامه داد: «اما همانطور که وزیر کشور اعلام کرد نباید توهین را به جراحت اضافه کنیم. حدود 16 هزار واحد مسکونی در 9 بلوک تحت نظارت و پایش قرار دارند که برای اولین بار است.

زاکانی با اشاره به ساختمان های خطرناک شهر تهران گفت: 129 ساختمان از نظر سازمان آتش نشانی ناایمن هستند اما در پایش جدید همه اجزا و عناصر دست به دست هم داده اند و ایمنی را بر اساس چک لیست اندازه گیری می کنند. آنها در حال حاضر بیش از هزار ساختمان را زیر نظر گرفته اند. 22 تیم کار خود را انجام می دهند که یکی از آنها شهرداری است.

شهردار تهران با اشاره به حادثه دلخراش روز گذشته و تسلیت شهادت یکی از آتش نشانان گفت: ساختمان شماره 153 خیابان بهار جزو 129 ساختمان خطرناک نبود و از دستگاه قضایی خواستیم بر آن نظارت کند. . نظریه رسمی امروز در اختیار ما قرار خواهد گرفت تا به آن نگاه کنیم. اما نظر آنها این است که بنا نیاز به تعمیر دارد و برخی از ستون های طبقات 2 و 3 آسیب دیده است. کارشناسان باید وضعیت ساختمان را بررسی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید