ساختمان های پایدار و نظارت بر آنها بر عهده نظام مهندسی است/ تهران جزو 10 شهر بحران ساز کشور است


ساعت: 16:50
تاریخ انتشار: 21.08.1401
کد خبر: 1910393

رئیس شورای شهر تهران گفت: ساختمان های پایدار و نظارت بر آن ها وظیفه نظام مهندسی است; بنابراین ساختمان هایی که می خواهند ساخته شوند باید نظارت شوند تا پایدار ساخته شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران امروز در مراسم بهره برداری از دستاوردهای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران در شهر تهران اظهار داشت: شهر امن آنقدر مهم است که خداوند در قرآن به آن قسم خورده است. . بدون شک شهر امن و با ثبات بسیار مهم است و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.



وی افزود: تهران جزو 10 شهر کشور است که مخاطرات طبیعی زیادی دارد. البته خطرات غیرطبیعی مانند جنگ تحمیلی داشتیم، اما در تهران زلزله، سیل و مشکلات خطرناک دیگری هم داریم و به این ترتیب تهران جزو 10 شهر بحران‌ساز کشور است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در تهران خطرات دیگری مانند ناپایداری ساختمان ها را داریم که به خود شهروندان بستگی دارد و مشکلی است که باید توسط خود مردم حل شود. برای ایمن سازی شهر تهران باید تلاش زیادی کرد و تاکنون اقدامات قابل تقدیری انجام شده اما کافی نیست. معلوم نیست اگر در تهران زلزله بیاید چه اتفاقی می افتد. گفته می شود شاید این حادثه در تاریخ شهری با چنین جمعیت و تراکمی بی نظیر باشد، زیرا به دلیل ترافیک پیچیده تردد در آن حتی در شرایط عادی نیز با مشکل مواجه می شود و در بحرانی مانند زلزله این گونه نیست. می‌دانیم که حتی سیستم‌های مخابراتی نیز وظایف خود را به درستی انجام خواهند داد.در سازمان مدیریت بحران، یک سیستم مخابراتی در بحران تلقی می‌شود.

وی تاکید کرد: پایگاه هایی در مساجد در حال شکل گیری است که این امر به ویژه ضروری است تا مردم بتوانند به خود کمک کنند. در سال‌های گذشته رزمایش‌هایی داشتیم و امروز می‌خواهیم دوباره این رزمایش‌ها برای اعضای ستادها و استان‌های خاص برگزار شود. تهران در مواقع خطر ممکن است نتواند به خودش کمک کند و باید از استان های خاصی برای کمک بیاید. یقیناً خردمندان پیشگیری و پیش بینی می کنند.

چمران در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص ساختمان های خطرناک نیز اظهار داشت: ساختمان های پایدار و نظارت بر آنها وظیفه نظام مهندسی است; بنابراین ساختمان هایی که می خواهند ساخته شوند باید نظارت شوند تا پایدار ساخته شوند. متأسفانه در تهران قبلاً شاهد بودیم که ساختمان در حال ساخت فروریخته است، بنابراین باید در این زمینه بسیار مراقب باشیم. همچنین اقدامات پایدار و موثر سیل، زلزله و فرونشست در تهران انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید