توزیع تجهیزات و تجهیزات تخصصی آتش نشانی به شهرداری ها


ساعت: 16:31
تاریخ انتشار: 1301/07/06
کد خبر: 1899989

در آستانه 7 اکتبر، روز آتش نشانی و ایمنی برگزار می شود.

معاون عمران و توسعه شهری و دهیاری های وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در آستانه 16 مهرماه روز اطفاء حریق و ایمنی از توزیع تجهیزات تخصصی آتش نشانی و اطفاء حریق خبر داد. با اشاره به تلاش آن سازمان برای تقویت نیروی آتش نشانی به شهرداری ها این مناسبت را تجهیز کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی جمالی نژاد معاون امور عمرانی و توسعه امور شهری و دهیاری های وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در آستانه 16 مهر روز آتش نشانی و ایمنی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در این سازمان برای تقویت آتش نشانی، از توزیع تجهیزات و تجهیزات تخصصی آتش نشانی به شهرداری ها گرفته تا آن.

جمالی نژاد با بیان مطلب فوق در راستای وظایف سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در جهت حمایت و هدایت شهرداری ها و دهیاری ها تصریح کرد: موضوع ارتقای توانمندی شهرداری ها و دهیاری ها در ارائه خدمات مناسب به شهروندان در حوزه های مختلف از جمله تامین تجهیزات و ماشین آلات تخصصی، برگزاری همایش ها، نشست ها و دوره های آموزشی تخصصی، برگزاری مسابقات ورزشی عملیاتی در دستور کار وزارت کشور و سازمان قرار دارد.

وی ادامه داد: بر اساس پیگیری های انجام شده در سال گذشته و امسال برای خرید خودرو و تجهیزات آتش نشانی بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال تامین اعتبار شده است.

جمالی نژاد افزود: خرید و توزیع 11 دستگاه نردبان هیدرولیک آتش نشانی، 108 دستگاه خودروی آتش نشانی سنگین و نیمه سنگین، 500 دستگاه حفاظت فردی و 60 کیت نجات از جمله تجهیزات و ماشین آلاتی است که به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی در نظر گرفته شده است. بین شهرداری های منتخب شرایط توزیع خواهد شد.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین گفت: در سال های اخیر با افزایش جمعیت و گسترش شهرنشینی بر اهمیت ایمنی در شهرها و نقش مهم مسئولان و پاسخگویان تاکید شده است. متولیان امر ایمنی شهری اعم از سازمان های آتش نشانی و خدمات ایمنی در ابعاد مختلف زندگی مردم می بایست با پیگیری مضاعف و برنامه ریزی دقیق شرایط ایده آلی را برای جامعه فراهم آورند تا با دخالت دادن سازمان از وقوع حوادث و سوانح جلوگیری شود. مشارکت اقشار مختلف مردم و ارتقای توان عملیاتی و اورژانسی تا بتوانیم شاهد اعتماد هر چه بیشتر سازمان آتش نشانی به عموم مردم باشیم.

جمالی نژاد همچنین بر اهمیت آتش نشانی تاکید کرد و افزود: در حرفه آتش نشانی حوادث و حوادث از جمله آتش سوزی پایانی ندارد و همواره شاهد رشادت و از خودگذشتگی آتش نشانانی هستیم که جان خود را برای نجات جان هموطنان خود به خطر می اندازند و بازگو می کنند. داستان های قهرمانانه مانند حادثه پل مترو.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: آتش نشانان و نجاتگران کشور با بهره گیری از دانش تخصصی خود و حفظ آمادگی جسمانی لازم علاوه بر بهره مندی از مشارکت مردمی و همکاری همه دستگاه ها و سازمان های امدادی در خدمت رسانی به مردم موفق تر باشند.

دیدگاهتان را بنویسید