230 راس گوسفند در آتش سوخت / روستاهای دلگان منتظر خودروها و تجهیزات آتش نشانی هستند


ساعت: 19:10
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844284

بهزاد بامری گفت: بر اثر آتش سوزی در قفسی در منطقه چاه علی از توابع دشت چاه هاشم شهرستان دلگان 230 رأس گوسفند به دلایل نامعلومی در شعله های آتش سوختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهزاد بامری فرماندار دلگان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه این آتش سوزی شب گذشته دوشنبه 16 خردادماه 93 رخ داد، گفت: از 230 رأس گوسفند سوخته 150 راس تلف و 80 راس دیگر مجروح شدند. سوختند.



وی افزود: محل حادثه زمینی به مساحت حدود 400 متر و نرده های فلزی است که حدود 400 رأس گوسفند در آن پرورش داده شده و سایبان این محل از برگ های خشک و شاخه های نخل و درختان خرما است. پلی که با آتش و گرمای بیشتر شروع شد. آتش با هوا و باد شعله ور می شود.


فرماندار دلگان با بیان اینکه هنوز علت اصلی آتش سوزی مشخص نشده است، گفت: وزش باد و گرمای هوا باعث افزایش آتش سوزی و محاصره گله گوسفندان در آغل شده است.

افزایش حجم آتش سوزی ها به دلیل نبود تجهیزات اطفای حریق در روستاها

وی با اشاره به نبود خودروی آتش نشانی در این روستا گفت: ایستگاه آتش نشانی در روستای جلگه چاه هاشم احداث شده است که به دلیل کمبود بودجه خودرو آتش نشانی در دسترس نیست و احتمالا خودرویی برای این کار تهیه خواهد شد. محل سال آینده.”

بامری ادامه داد: نزدیکترین ایستگاه آتش نشانی به این روستا 40 کیلومتر فاصله دارد و در صورت توزیع خودرو و تجهیزات در این ساختمان در کمترین زمان ممکن شاهد تلفات جانی و خسارات مالی کمتری خواهیم بود.

وی با اشاره به افزایش آتش سوزی در روستاهای دلگان گفت: یکی از بی توجهی هایی که روستاییان با آن مواجه هستند اتصالات برق از طریق برگ خرما است و این برگ ها در صورت خشک شدن به شدت قابل اشتعال هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید