پرداخت 230 میلیارد تن تجهیزات پروژه های کشاورزی / شیروان 10 هزار راس دام; آماده رفتن


ساعت: 13:30
تاریخ انتشار: 14/30/1400
کد خبر: 1809605

معاون برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اعلام کرد؛

علی بنام فر با بیان اینکه امسال 867 میلیارد تن طرح کشاورزی برای دریافت تسهیلات به بانک های موجود ارائه شد، گفت: در این مدت 3 میلیارد و 770 میلیون طرح به ارزش 230 میلیارد تن تسهیلات ارائه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی بهناموفر معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با عصرترک گفت: در سال 1400 تعداد 4479 طرح حوزه کشاورزی استان به ارزش بیش از 867 میلیارد تن توسط بانک های تسهیلات موجود به بهره برداری رسید. در این مدت برای 3077 قلم کالا به ارزش 230 میلیارد تن تسهیلات اعطا شد.

بنام فر افزود: خدمات پرداخت شده برای تثبیت اشتغال و ایجاد اشتغال 3 هزار و 80 نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه این تسهیلات با رتبه های مختلف پرداخت شده است، گفت: امسال از محل اعتبار مکانیزاسیون بالغ بر 58 میلیارد فقره تسهیلات فولادی با کارمزد 15 درصد، از محل کمک های فنی و اعتباری 4 میلیارد و 460 میلیون نفر است. تومان با کارمزد 10 تا 15 درصد، سرمایه در گردش کشت پاییزه 143 میلیارد تومان با کارمزد 18 درصد، محل وام مشاغل خانگی 2 میلیارد و 140 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد. و همچنین از کشاورز کارت برای طرح های مصوب در حوزه کشاورزی استان مبلغ 20 میلیارد و 916 میلیون تن با کارمزد 11 درصد پرداخت شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از بند الف تبصره 18 بیش از 59 میلیارد تن برای طرح های حوزه کشاورزی باید بین 10 تا 12 درصد پرداخت شود.

وی افزود: این تسهیلات در زمینه تثبیت مشاغل در حوزه کشاورزی و همچنین ایجاد واحدهای جدید در حوزه کشاورزی پرداخت شده است.

بنام فر افزود: تسهیلات پرداختی از جمله در زمینه کشت گلخانه ای، ایجاد گلخانه های جدید، خرید ادوات کشاورزی با فناوری های روز کاشت و برداشت و همچنین پرورش دام سبک و سنگین.

وی در ادامه به اعتبارات پرداختی برای طرح های کشاورزی استان در سال 99 اشاره کرد و گفت: در سال گذشته یک هزار و 391 طرح برای دریافت بیش از 544 میلیارد تن تسهیلات به بانک های موجود ارائه شد که در سال گذشته شرکت های بانک تسهیلات پرداخت کردند. 916 پروژه به ارزش بیش از 165 میلیارد تن.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: تسهیلات پرداختی برای 1219 نفر نیز موجب تثبیت اشتغال و همچنین فرصت های شغلی جدید در حوزه کشاورزی شد.

وی همچنین با اشاره به زمان بهره برداری و راه اندازی مجتمع 10 هزار نفری با سرمایه گذاری شرکت شستا در شیروان خاطرنشان کرد: ساخت، تکمیل و بهره برداری از این مجموعه گام به گام برنامه ریزی شده است.

بنام فر گفت: فاز اول این مجموعه ساخته شده و آماده بهره برداری است.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان وضعیت واحد ایجاد شده را ارزیابی می کند و پس از تایید عملیات اجرایی این مجتمع صنعتی را آغاز می کند.

این مقام مسئول همچنین درباره روند ساخت مجتمع گلخانه ای 100 هکتاری دیوین در شهرستان شیروان که با سرمایه گذاری موسسه ملل انجام شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه برای ساخت این مجتمع باید 200 میلیارد تن تجهیزات در اختیار سرمایه گذار قرار می گرفت. بانک عامل اسناد زیادی دارد سرمایه گذار تصمیم می گیرد سرمایه گذاری را از منابع داخلی موسسه مالی خود انجام دهد.

وی گفت: پیشرفت پروژه به کندی پیش می رود و طی مکاتباتی از سرمایه گذار خواسته شد تا در ساخت پروژه تسریع کند.

بهنامفر افزود: پیش بینی می شود این مجتمع گلخانه ای در سال آینده آماده بهره برداری شود.

وی در خاتمه بارگذاری طرح های سرمایه گذاری در کشاورزی در سامانه پورتال سرمایه گذاری خراسان شمالی (موسوم به مجوزهای سرمایه گذاری بی نام) را نیز یادآور شد: سازمان جهاد کشاورزی استان امسال 33 مجوز بی نام برای سرمایه گذاری در بخش های گلخانه ای دارد. مدیریت، توسعه باغات اراضی شیبدار، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و دامپروری با پیش بینی 692 میلیارد تن سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال برای 569 نفر در این سامانه صادر و بارگذاری شد.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تاکنون سرمایه گذاران برای اجرا و سرمایه گذاری در حوزه دامپروری، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و توسعه باغات شیبدار اعلام آمادگی کرده اند. سرمایه گذاران. “سرمایه گذاران در حال کار هستند.

بهنام فر گفت: به زودی یک مجوز راه اندازی برای ایجاد دام صنعتی و دو مجوز راه اندازی برای ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی به سرمایه گذاران واگذار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید