پنج میلیون و ۹۳۱ هزار راس دام در استان مرکزی علیه بیماری‌های مختلف ایمن سازی شدند

رئیس بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره مرکزی دامپزشکی گفت: در سال جاری 5 میلیون و 931 هزار و 483 دام سبک و سنگین در برابر بیماری های مختلف در این استان ایمن سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

مهدی جان محمدی در پایان این خبر گفت: این حیوانات از بیماری تب برفکی، تب مالت، انتروتوکسمی، آگالاکسی، آبله، قانقاریا و طاعون نشخوارکنندگان کوچک (ppr) مصون هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد 348 هزار و 174 دام برای مقابله با بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام واکسینه تب مالت زده اند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دام این اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 17 هزار و 37 قلاده سگ نیز در برابر بیماری هاری و 505 هزار و 576 راس دام نیز در برابر سیاه زخم در استان ایمن سازی شده اند.

جان محمدی بیان کرد: 46 هزار و 286 مورد بیماری سل در سال جاری برای مقابله با این بیماری در دامداری های استان مرکزی مورد آزمایش قرار گرفت و هشت مورد ابتلا به این بیماری در این آزمایشات مشاهده شد.

وی گفت: امسال 30 هزار و 802 مورد تب مالتینگ (بروسلوز) برای مقابله با شیوع احتمالی بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام در دامداری های صنعتی و سنتی استان مرکزی مورد آزمایش قرار گرفت و چهار مورد مثبت شناسایی و معدوم شد. .

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دام اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: یک هزار و 204 مورد سرخک در سال جاری برای پیشگیری از این بیماری در مزارع اسب استان مورد آزمایش قرار گرفته و هیچ مورد مثبتی مشاهده نشده است.



آیا این خبر مفید بود؟