بازدید وزیر جهاد کشاورزی از روند اجرای طرح دام دیواندره 1000 راس

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، پیمان اسکندری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در بازدید وزیر جهاد کشاورزی از طرح های تولیدی استان کردستان اظهار داشت: این طرح ظرفیت هزار راس دام سنگین مولد و ظرفیت کل دو هزار راس دارد. سرپرست با اشتغال مستقیم 70 نفر با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در 10 هکتار زمین در حال ساخت می باشد.

وی همچنین ظرفیت تولید این گاوداری دوگانه را 12 هزار تن شیر و 350 تن گوشت قرمز عنوان کرد و گفت: امسال با افتتاح این گاوداری، تولید سالانه شیر و گوشت قرمز در شهرک دیواندره تولید می شود. یکی از مراکز دامپروری استان است که به ترتیب به 44 هزار تن شیر و 7000 تن گوشت قرمز خواهد رسید که ظرفیت مناسبی را برای استان کردستان ایجاد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات بند الف ماده 52 (قانون الحاق) 64 میلیارد تومان برای بهره برداری از این طرح مصوب شده است و طی این فرآیند برای تکمیل آن 104 میلیارد تومان اعتبار خواهد داشت. مورد نیاز از محل اعتبارات تبصره 18 اردیبهشت می باشد.

اسکندری در پایان خاطرنشان کرد: گاوداری مذکور در روستای دربند از توابع شهرستان دیواندره قرار دارد و همزمان با سفر رئیس جمهور به استان کردستان، چندین طرح تولیدی و کشاورزی در شهرستان ها افتتاح می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید